Se enkelt indlæg
Gammel 18-10-2016, 18:10   #36
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Hej Maja.

I går læste jeg om pakkeforløb for PTSD i psykiatri regi (har ikke råd til privat) og jeg blev mismodig, fordi jeg synes, at tilbuddet er for ensartet og strikst tilrettelagt.
Samtidig tænkte jeg, at jeg har flere traume begivenheder, men hvem ville tro mig, hvis jeg først gik i gang.....

Surfede videre og fandt dette site, som er en åbenbaring for mig.
Endelig føler jeg mig ikke helt alene.
Diagnosen Kompleks PTSD er endnu ikke brugt her i DK, men forventes at tilføjes i 2018 og derfor vistnok ikke nogen behandlingsmuligheder her endnu.
Måske du kan bruge det til noget


https://www.kompleksptsd.dk/fakta-om...international/

Always remember if you have PTSD, it's not sign of weakness.
Rather it is a prof of your strenght because you have survivied
Nu ved jeg, at man i region Hovedstaden ikke ser på PTSD, som værende ensrettet og strikst.
Måske har du læst en anden side?

Jeg anerkender, at du har læst det sådan, men dels skal man jo tage højde for, at man i en oplysnings tekst ikke kan skrive alt, og jeg ved jo heller ikke om den region du tilhører er meget firkantet i sin tilgang til, at behandle folk med PTSD.
Jeg har været i behandling i et pakkeforløb. Det hjalp mig ikke, trods de gjorde hvad de kunne.
Årsagen var, at jeg fik hjælp for sent, og eller at jeg var for svær at hjælpe af mange årsager.
Men jeg har kun stjerner til behandlerne, og jeg blev gennemgået fra fødsel og til nutid.

Så når du skriver om kompleks PTSD læser jeg det, som lag på lag.
F.eks mobning, vold, møde med en psykopat og eller en arbejdsskade, som tilsammen giver diagnosen PTSD.
Dette er bare et eksempel.
Jeg mener, at man ikke alene ud fra en artikel eller en hjemmeside fra en off. klinik kan vurdere om de kan hjælpe.
der er altid nuancer og ikke noget altid, eller aldrig.
Jeg mener tværtimod, at man skal skynde sig, uanset om man har PTSD af flere årsager eller kun pga. af enkelte traumatiserende oplevelser.
Livet- er ikke for nogen, for nybegyndere.

Sidst redigeret af vasen; 18-10-2016 kl. 18:15. Årsag: mangler
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat