Se enkelt indlæg
Gammel 18-02-2011, 23:53   #18
1971
Føler sig hjemme på K10
 
1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2010
Lokation: København
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
1971 er ny på vejen
Hej igen,
Fik forlænget mine sygedage, men har klaget over det, da jeg ikke mener at jeg skal forlænges endnu, da jeg har ventet på behandling på hospital. Kom til i september 2010.

Min klage:
"Klage over ”forlængelse af sygedagpengeperioden” brev af xx-x 2010
Ifølge § 27, stk. 2 som har følgende ordlyd ”ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1. nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.”
Min afklaring og behandling startede først september 2010 på Hvidovre Hospital, nu overført til Glostrup Hospital.
Derfor er min sygedagpengeperiode (på 52 uger) de facto endnu ikke udløbet, og en forlængelse bør derfor slet ikke komme på tale på nuværende tidspunkt.

Med venlig hilsen"

Jeg har i dag modtaget denne mail som svar på min klage:

Jeg skriver til dig vedr. dit klagebrev af d.xx-xx-2011 over forlængelse af sygedagpengeperioden. Jeg har tidligere i dag forsøgt at ringe uden held.

Dette blot for at orientere dig, at der kun ses bort fra perioden ifm. behandling under selve forlængelsesperioden, altså efter de 52 første uger. De første 52 uger indtil varighed kan således ikke 'udvides' yderligere - kun i forbindelse med en forlængelse af dine sygedagpenge, hvilket netop er det, som der er foretaget jf. Sygedagpengelovens § 27.1.3. I forbindelse med denne forlængelse er der så mulighed for at se bort fra ventetiden på et offentligt sygehus, hvorfor de 2x52 uger altså kan forlænges yderligere såfremt dette måtte være tilfældet.

Hvis ovenstående giver mening, og du ønsker at trække din klage tilbage kan du maile eller ringe til mig. Hvis du fortsat ønsker din klage behandlet af Klageenheden i Baldersgade, skal jeg også bede dig maile eller ringe, så vi kan oversende de relevante dokumenter.


Mange hilsener"

Jeg mener ikke at de har ret, men er ikke sikker.

hjælp ønskes!

Sidst redigeret af 1971; 18-02-2011 kl. 23:55. Årsag: flere informationer
1971 er ikke logget ind   Besvar med citat