Se enkelt indlæg
Gammel 30-05-2016, 23:32   #16
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Tillykke med dit nye job. Dejligt for dig
Jeg steg 10 kr i timen efter et halvt år, det skete automatisk uden jeg skulle bede om det. Jeg er ansat som lagerarbejder. Min timeløn ligger vistnok på 149 kr, og stiger 3-4 kr/timen hver år iht overenskomst. Har en kollega der er ansat i fleksjob på kontoret, hun får lidt over 130 i timen. Har ikke så meget forstand på hvorfor der er sådan en forskel, men det må være noget med overenskomsterne? Os på lageret forhandler jo ikke løn, det sker bare automatisk, hvor min fleks-kollega selv skal forhandle hvis hun vil have mere.
Jeg har været ansat i 2½ år nu... og jeg fylder 50 år i år. Utroligt nok er det det job jeg har haft i længst tid nogensinde. Det er en sejr for mig, og kan godt følge dig i at det er rart at kunne have et job og ikke skulle fortælle man var ledig, når nogen spurgte. Omvendt er det også drønhårdt, synes jeg. Mange forstår ikke at 10 timers job om ugen kan være hårdt, men det kan det altså!
Jeg synes du skal være rigtig glad for at du har fundet dig et job, uanset timelønnen. Måske kan du få presset lønnen lidt op efter et stykke tid, og hvis ikke, kan det være du alligevel bliver så glad for jobbet at det ikke er helt så afgørende om det er 5 eller 10 kr mindre end hva du hører andre får. Eller måske jobbet kan blive springbræt til et andet og bedre betalt job. Du er i gang, og det er bare fedt
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat