Se enkelt indlæg
Gammel 15-01-2013, 16:05   #28
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bettebitte Se meddelelser
Det er ikke til at vide, hvordan din kommune vil lave en udregning. Men de holder sig nok, til en meget stram udregning af hvad der er MERudgifter, f.x vask - du skal nødvendigvis og uden en funktionsnedsættelse have vasket tøj, sengetøj, håndklæder m.m alligevel, så der skal virkelig være meget ekstravask for at nå f.x 500 kr, bare tænk på hvor meget tøj en ekstra maskine kan indeholde, og sidst JEG så tallene for ekstra vask til syge børn, var der tale om ca. 8 kr. pr. ekstra maskine, der gives ikke til det normale daglige forbrug af vasketøj.

Jeg kender ikke din nøjagtige situation eller graden af din funktionsnedsættelse, men jeg tror at du kan have en svær sag, især hvis du har en rask ægtefælle/samlever der kan varetage indkøb og rengøring m.m. Det er underordnet at DU står eller har stået for det praktiske, dengang du ikke var så syg som nu.

Jeg syntes bare, at du skal gå til den - ALT hvad du mener er merudgifter, skal du tage med, og så må kommunen selv sortere.

Ekstravask kan googles, man bliver forbavset over hvad der dukker op.
Det er rigtigt sagen er ekstra vanskelig, hvis man har en rask ægtefælle/samlever, men der er også en regel om, at det ikke kan forventes, at en samlever står for ALT. Så det afhænger derfor også af graden af funktionsnedsættelse hos den syge. Sagt på anden måde: det er ikke umuligt at få hjælp selvom man er samboende.

Når det er sagt, så er carolines vist alene, så der burde slet ikke være problemer her...

Mht psykolog, så har jeg fået fortalt, at der ikke ydes hjælp til behandling via merudgift

Sidst redigeret af frup; 15-01-2013 kl. 16:07.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat