Se enkelt indlæg
Gammel 13-12-2008, 23:02   #23
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen hvis jeg nu takkede nej til det hjemmeopsøgende tilbud, så ville jeg være nødt til at møde op til opfølgningssamtalerne mm, præcis som loven siger jeg skal når jeg modtager kontanthjælp. Jeg kunne også udskyde mødet ved at blive sygemeldt via lægeerklæring, men er selv meget interesseret i at få min sag belyst, samarbejde og få alt det her overstået. Jeg gider ikke trække tingene ud, hvis der bare er en lille mulighed for at at det kan gå bare lidt stærkere....
Det der med at trække tiden ud, gør min sagsbehandler pr automatik, hun bestiller ikke endet og jeg har hende også mistænkt for at tænke ØV, da jeg takkede JA til det hjemmeopsøgende tilbud (jeg har jo takket nej én gang før!), hvor efter hun 'fredede mig' (fra Januar - November)

Og tjooo, i princippet kan man vil godt risikere at de planter en på kontanthjælp til man er 65 år, for mig er det som også udmærket, hvis bare de skriver ind i sagen at jeg IKKE er tilrådighed for arbejdsmarked og aldrig bliver det...og ellers lader mig være i FRED. For mig handler det bare om at få fred til at komme i medicinsk behandling igen, så jeg kan holde i mine depressioner for døren, men det kræver absolut fredning på alle fronter, da medicinen forværre nogle af mine andre diagnoser og bla gør at min OCD går fra 'meget svær' til 'ultra svær'.....
Men de tillader jo nok ikke total fredning på kontanthjælp, hvorfor jeg har ansøgt om førtidspension. Men HVIS man kunne lave en fredningsaftale, så mistede jeg gerne de ekstra penge og forblev på kontanthjælp indtil folkepensionen.
Jeg forstår godt din interesse i "discount førtidspension", som jeg opfatter kontanthjælp for evig tid at være... men vi er nødt til at holde fast i, at Claus Hjort Frederiksen siger kontanthjælp er en midlertidig ydelse. Den er designet som fattigrøvs-understøttelse for at jage folk til at søge arbejde, og det ligner bare ikke noget, i min verden, at man skal jages til at gøre noget man ikke kan.

Så for mig handler det lige så meget om principper... jeg blev selv fredet efter fejlet arb. prøvning da jeg boede i Haslev Kommune... 3 år uden så meget som en eneste kontakt fra dem... fra 2003 til 2006. Jeg indrømmer, at det var rart med den fred... den gjorde at jeg turde prøve kræfter med Post Danmark da jeg flyttede til Næstved, fordi jeg havde fået ro og fred. Netop DERFOR fatter jeg ikke, at man ikke bare giver den ro og fred der skal til, så man SELV kan finde frem til hvad man gør med sit liv... så længe man bliver ved og ved og ved med at stresse, provokere, piske og sanktionere syge, så sker der rent ud sagt; IKKE EN SKID!

En anden ting ved passiv kontanthjælp er, at du er stavnsbundet... du kan ikke flytte nogen andre steder hen uden at en ny kommune skal til at grave hele molevitten op igen, og starte forfra... det beviste min flytning til Næstved TYDELIGT...

Nej tak... kontanthjælp for raske, en anden "kasse" til syge tak, ind til de er afklaret med enten ordinært job, fleksjob eller førtidspension.

Sidst redigeret af Razmo; 13-12-2008 kl. 23:04.
  Besvar med citat