Se enkelt indlæg
Gammel 17-09-2008, 13:09   #55
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Opdatering

Så kom der brev fra politiet.
Kan ikke finde ud af, at scanne den ind, så jeg går igang med tastaturet

xxxxx xxxxxxx

De har i forbindelse med Deres ansøgning om fornyelse af kørekort til almindelig personbil af leveret en lægeattest, hvoraf det fremgår, at De lider af sygdom eller deformitet i bevægeapperatet.

På grundlag af oplysningerne i lægeattesten har sagen været forelagt embedslægen, der har afgivet udtalelse i sagen.

Til bedømmelse af om kørekort kan udstedes, eller skal udstedes med særlige vilkår,er det bestemt, at De skal aflægge en vejledende helbredsmæssig køretest hos politiet, jfr. Kørekortbekendtgørelsens §53 stk. 1, der er vedlægt i kopi.

Som følge heraf er sagen fremsendt til politiets bilinspektør Amor Amorsen, Rigspolitiets Færdselsafdeling i Aalborg. Bilinspektøren vil vurdere, hvilket indhold køretesten skal have. Når Bilinspektøren har fremsendt sin udtalelse hertil, vil De modtage en orientering om, hvordan De kan bestille tid til køretesten. De skal derfor ikke foretage Dem yderligere, før De modtager brev fra os.

En vejledende helbredsmæssig køretest vil normalt indholde kørsel i normal trafik, men er ikke så omfattende som en almindelig køreprøve eller en kontrollerende køreprøve. Testens formål er hovedsageligt afprøvning af fysisk egnethed og/eller psykisk og åndelig egnethed som fører af et motorkøretøj.

Såfremt De under testen udviser manglende kundskaber eller manglende færdigheder af væsentlig betydning for evnen til at køre bil, kan det medføre, at De bliver indkaldt til en kontrollerende køreprøve, jfr. kørekortbekendtgørelsens §75.

Testen er gebyrfri.

Såfremt De har bemærkninger til de oplysninger og udtalelser, der foreligger, bedes disse fremsendt hertil inden 10 dage fra dags dato.

De kan endvidere klage over afgørelsen. En eventuel klage kan indgives til Rigspolitichefen, Færdselsafdelingen, Ellebjergvej 52, 2. 2450 København SV. Fristen for at klage er 4 uger fra dags dato.

Venlig hilsen

xxxxxxxxxxxx

Kørekortbekendtgørelsens §53, stk. 1:
"Politiet kan i forbindelse med erhvervelse og fornyelse af kørekort kræve, af afsøgeren aflægger en vejledende helbredsmæssig køretest til bedømmelse af, om kørekort kan udstedes eller eventuelt skal udstedes på særlige vilkår. En sådan køretest kan endvidere kræves afholdt med henblik på at afgøre, i hvilket omfang en kørekortindehaver fortsat kan bevare sin føreret helt eller delvis, jf. §76. Politiet kan forlange, at ansøgeren eller kørekortindehaveren stiller et køretøj til rådighed, der er godtkendt til øvelseskørsel til rådighed."


Det er dem selv der har skrevet "til rådighed, der er godkendt til øvelseskørsel til rådighed." der krølllede min tunge lidt, da jeg læste det højt for manden.

Nå men så må jeg jo bare vente igen, det er jeg efterhånden ved, at være vant til.

Det ser jo ud til i brevet, at jeg kan blive tvungen til, at leje/låne en køreskolebil, hmmm hvordan gør jeg lige det, spørger en kørelærer? gad vide hvad det kan komme til koste?

Jeg troede faktisk jeg fik tilsendt en tid på hvornår jeg skulle ud og køre, men jeg forstår det sådan, at jeg selv skal bestille en tid.

Nå men det bliver spændende at se, hvad ham der Amor Amorsen (gad vide om han skyder med bue og pil ) finder på at testen skal indeholde. Bare det ikke bliver en paralelparkering, dem hader jeg.

Det var så det i denne omgang, vender frygtelig tilbage med næste afsnit, når det er skrevet


Stoktoft (invalidebilsansøger af 1. grad hi hi phhmw)
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat