Se enkelt indlæg
Gammel 16-05-2014, 11:10   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Veldokumenteret fysisk syg, men så foreslår lægekonsulenten din SB psykisk udredning

Dette sker jo ALTID på et meget sent tidspunkt i dit sagsforløb.

Kunne man forestille sig, at borgerne begynder at spørge kommunen skriftligt i begyndelsen af sin sagsbehandling om der skulle udredes psykisk, for at spare tid?

Hvilke muligheder har du, når du som fysisk syg pludselig ønskes udredt psykisk?

http://www.sociale-rettigheder.dk/forum/post967.html

som du bedes læse igennem og opdage en borger der bliver ved med at spørge indtil denne modtager svar på det der spørges om.

Spørgsmål.

"Alligevel mener Lægekonsulenten, at jeg derfor skal til en psykiatrisk udredning, men hvordan kan ovenstående blive til, at jeg fejler noget oppe i hovedet ?
Jeg kan oplyse at min egen læge ikke mener jeg er psykisk ustabil eller psykisk syg og vil derfor ikke henvise til en sådan undersøgelse
."

Svar.

"Såfremt du er uenig i dette og med den manglende afgørelse i øvrigt, kan du anmode om en skriftlig redegørelse/afgørelse og indgive en klage."

Bemærkning.

"Mange tak for svarene, især det sidste svar.
For jeg var nemlig ikke klar over at jeg kunne anmode om en skriftlig redegørelse vedr. den psykiske udredning og så bagefter klage over denne begrundelse, hvis den er helt hen i skoven
."

Hvilke muligheder bruger SB & Lægekonsulenten?

"Svaret ligger bl.a. i officialprincippet § 10 samt i forvaltningslovens bestemmelser. En sag skal selvfølgelig ikke overbelyses, men da der ikke foreligger noget entydigt svar om, hvornår en sag er tilstrækkelig belyst, kan der ikke henvises til andet end, at der er tale om et vurderingsspørgsmål i de enkelte tilfælde. Lægekonsulentens rolle er i den forbindelse at oversætte de lægelige dokumenter for sagsbehandlerne (teamet) og samtidig komme med et lægefaglig skøn. Det lyder som om, at det lægefaglige skøn er foretaget i dit tilfælde. Såfremt du er uenig i dette og med den manglende afgørelse i øvrigt, kan du anmode om en skriftlig redegørelse/afgørelse og indgive en klage."

Findes der blandt k10 en der har brugt denne mulighed? Og hvilket resultat opnåede du, hvis du bad om en skriftlig redegørelse om ønsket om psykisk udredning?

Håber det giver et billede af hvilke muligheder du har.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 16-05-2014 kl. 11:20.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat