Se enkelt indlæg
Gammel 04-09-2014, 16:37   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
En værdig afsked

Jeg ved ikke hvem 'de fleste' er, ud over en lidt hul generalisering.

Jeg har haft flere sobre samtaler med folk, der står sådan i livet, at selvmord er en valid OPTION, såfrem der ikke mirakuløst åbner sig en dør på klem, i det hjørne hvor de er malet fuldstændig og aldeles op.

Livskvalitet - eller manglen på samme - kan vel overordnet bedst vurderes af den person der bebor det enkelt cpr.nummer - her mener jeg selvfølgelig folk der er istand til at fungere mentalt på et vist niveau.

Jeg går personligt ind for aktiv dødshjælp, a la den der tilbydes på de i udsendelsen viste klinikker, og finder det forstemmende, og ganske uværdigt, at man ikke kan få hjælp til at drage herfra under ordnede forhold, når det er ønsket.
(Optimalt i hjemlige omgivelser med en der holder en i hånden.)

Men i stedet må ligge og rode med hjemmestrikkede, ofte desperate løsninger der i uheldigste fald ikke lykkes, så man enten overlever og har det om muligt endnu værre end før det mislykkede forsøg, eller ender som en belastende 'grøntsag' for omgivelser og samfund.

Begge udfald er U-menneskelige og helt unødvendige.

jeg har jævnligt udsigt til flere ældre mennesker, der kun sidder og venter på at forlade deres krop.

At 'dømme' dem til dette liv, for at undgå at forholde sig emotionelt til alternativet, og opføre sig politisk korrekt, er.....



husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat