Se enkelt indlæg
Gammel 14-05-2010, 23:43   #7
Charnov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Charnov er ny på vejen
Først. Tusind tak for jeres svar/reaktion :-D
Min sagsbehandler kan jeg slet ikke tale med. Første gang jeg mødte hende var da hun sagde at d.d. gik jeg over til kontanthjælp.

Hun påstår at hun ikke er forpligtet til at skrive noget ned før der er noget der er fastlagt.

Det sidste jeg har på skrift er at jeg skal i arbejdsprøvning fra 30/9-2009 til 31/12-2009. Den 17/12-2009 skal kommunen tage kontakt til stedet hvor jeg er, for at høre om det går godt. og hvis det gør skal jeg visiteres til flex.

Jeg hører intet. Men den første hverdag i 2010 bliver jeg ringer op af kommunens virksomheds konsulent, som spørger hvorfor jeg ikke er på arbejde. Jeg fortæller at jeg havde (ifølge aftalen) sidste arbejdsdag d. 30/12-09. Der bliver jeg oplyst telefonisk at det er forlænget 3 mdr. Sidst i marst fortæller en af de ansatte (ikke chefen selv) at kommunens virksomhedsk. har ringet og de beder dem oplyse mig at perioden er yderligere forlænget 3 mdr.

Jeg tager så kontakt til min fagforening. Vi aftaler et møde (fagfor. virksomhedsk. og jeg) hvor der bliver aftalt at inden 1 maj skal der ligge visitering klar til flex. Dette er ikke sket endnu, til trods for at fagfor. flere gange har ringet/mailet til kommunen. Der er nu sendt en rykker.

Arbejdsskadestyrelsen har godkendt arbejdsskaden og der skal nu vurderes erhvervsevnetab, men de mangler oplysninger fra kommunen om min økonomiske situation. 4 gange har de nu sendt rykkere til kommunen, men intet er sket.

Min kone er på revalidering da hun kom til skade med sin skulder under sport. Vi bor i eget hus (har gjort i snart 10 år) har bil, 3 børn. Men jeg kan intet fa af kommunen da vi er gift og bor i eget hus. De siger vi kan sælge, blive skilt osv før jeg kan få noget. når udgifterne er betalt har vi 1500 til ALT pr. mdr.

Jeg vil så gerne vide om der nogle steder står noget om at kommunen skal varsle skriftligt at man går på kontanthjælp?

Vi har fagforeningen bag os 100%, arbejdsskadestyrelsen støtter os og de ringer og ringer til kommunen for at få dem til at skynde sig at sende oplysninger. Ekstra Bladet har kontaktet os, de mener vi har en sag.

Alt dette er selvfølgelig godt, men det hjælper os ikke her og nu, da vi jo ikke kan leve uden penge.

Men måske kan det hjælpe os økonomisk, hvis jeg kan vise kommunen at jeg faktisk ved det er ulovligt at sende en på kontanthjælp uden skriftlig varsel.

Ups. forresten

Har bedt om aktindsigt. men der er INTET skrevet ned siden august 2009

Sidst redigeret af Webmaster; 15-05-2010 kl. 00:17. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Charnov er ikke logget ind   Besvar med citat