Emner: nyt Jobcenter
Se enkelt indlæg
Gammel 25-05-2012, 20:26   #5
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Muffin Se meddelelser
Tak for svar. Det er netop Jobcenter Baldersgade jeg kæmper med. De har lavet mange ejl i min sag
Det tænkte jeg nok. På mig virker det som om, de kører helt deres eget løb og delvist opfinder deres egen lovgivning!

og jeg er ved at lave en klage.
Super godt. Det er netop vigtigt at klage. Der virker som om, de kører efter devisen "går den, så går den!" Men det skal de bare ikke have lov til. Derfor er vi nødt til at klage, klage og blive ved med at klage!

Bl a må man ikke fjerne sygedagpengene uden at iværksætte en eller anden form for arbejdsprøvning iflg §7a. Jeg har været på sygedagpenge siden 10 nov 2011 og det eneste arbejdsmæssing jeg har prøvet, var et kort forløb i CONTRA, som jeg desværre måtte droppe i marts fordi jeg var for syg. Jeg bad om et nyt forløb i april, men det har de ikke reageret på.
Nej, som jeg også skrev, så har jeg spørgsmål og kommentater til både min opførlgningsplan og min ressourceprofil, som har ventet på svar fra dem siden februar. De er ikke specielt hurtige.

Min resourceprofil er lavet af sagsbehandleren i marts, hvor jeg var meget syg. Og jeg har kun været til møde med hende den ene gang. Alligevel mener hun ikke at jeg opfylder nogen af kravene for forlængelse af sygedagpenge.
Godt, du klager og er indstillet på at kæmpe for dine rettigheder. De skal netop afklare dig, før de kan stoppe sygedagpengene.Og du skal have skriftlig besked om, at de påtænker at stoppe.

Det virker helt håbløst, de er hverken til at hugge eller stikke i derinde og de er fuldstændig ligeglade med, hvad man kommer med af argumenter.
Ja, sådan føler jeg det også. Jeg har været sygemeldt siden august 2010, har i noget af 2011 og lidt af 2012 forsøgt en delvis raskmelding men måtte give op, kunne ikke klare 8-9 timer om ugen, men alligevel vil min sagsbehandler have mig tilbage i ordinært arbejde, så nu er jeg i afklaring på CAB, hvor vi taler revalidering, som jeg jo logisk nok også vil have mere end svært ved at klare. Det skal jo afprøves, selv om jeg ikke mener, jeg har en chance, men min sagsbehandler står fast på sit: tilbage i ordinært arbejde!
Men giv ikke op! Vi må holde fast i vores rettigheder og ikke lade os tryne af sagsbehandlere, som ikke er sig deres opgave vokne!


Opmuntrende knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat