Se enkelt indlæg
Gammel 18-11-2013, 17:02   #17
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Hvorfor dog det ?

En bank er en "butik" der handler med penge... derfor er det relevant at høre banken hvad de giver at tilbud på det problem man har, når det drejer sig om penge.

Derimod synes jeg det er en rigtig skidt ide at have gæld til det offentlige idet det kan spærre for adgang til fremtidige lån, eks. til køb af ejendom, også flere år efter at gælden til det offentlige er betalt ud.

Da jeg købte min lejlighed var det hele ved at gå i vasken fordi jeg havde haft skattegæld på 544 kr tre år tidligere (det var så en fejl, da min betaling af restskat var registreret til et forkert år) så økonomisk kan man på sigt komme i klemme ved at have skyldt noget som helse til det offentlige.
Det er da noget forfærdelig sludder at tidl. gæld til det offentlige kan spærre for lån til bolig. Banken og realkredit har ingen adgang til at se tidligere gæld. Det eneste de kan se er den aktuelle gæld du har iflg. Din årsopgørelse. Kan ikke lige se at en gæld på sølle 544 kr. kan spærre for boliglån, det er helt ude i hampen. Forstår ikke hvilken bank det har været.

Jeg vil anbefale at følge den betalingsordning SU Styrelsen anbefaler. Det er altid forbundet med omkostninger at optage et banklån, og det er heller ikke altid man kan få en kassekredit uden omkostninger. Bankens rente vil med garanti også være højere end den du afvikler til hos SU. Banken skal tjene penge og det gør de bl.a. på at låne penge ud. SU styrelsen er ikke en forretning på samme måde.

Du vil nemt komme op på en bankrente på 10%, SU renten følger diskontoen med et tillæg, pt. 1% og diskontoen er i dag 0%, altså ialt 1%


Mvh.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat