Se enkelt indlæg
Gammel 30-03-2010, 14:12   #3
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Tusind tak for dine links. Jeg har luftet indholdet af dem til 2 forskellige sagsbehandlere, som dog begge fortsat hævder at jeg skal arbejde mindst 12-15 timer ugentligt for at kunne få tilkendt flex.?

Jeg har idag snakket med en sagsbehandler - ikke min sædvanlige - som ringede for at oplyse om at de nok snart stopper udbetaling af SDP og jeg så må søge kontanthjælp. Dette er dog ikke en mulighed pga arv efter mine forældre.

Jeg står som enlig mor til to små børn uden forsørgelsesgrundlag, hvis de får ret i forløbets gang!

De bliver ved med at tale om at jeg har stress, og om de gængse muligheder for at afhjælpe det. Altså stresshåndtering osv. JEG selv mener ikke at min tilstand kan kaldes for stress, men snarere skader som følge af stress. Jeg har i både stressede og ikke-stressede perioder kognitive vanskeligheder (manglende korttidshukommelse, evne til overblik, koncentrationsevne) som gør at jeg er meget påvirket i mit daglige virke. Der har ingen bedring været i de 3+ år jeg har gået sygemeldt. Tværtimod, så oplever jeg en tydelig forværring når jeg sendes ud i arbejdsprøvning eller på anden måde stilles over for krav der kræver fysisk eller psykisk 'arbejde'. Og stadigvæk holder de fast i at stress jo kan tage lang tid at komme sig over....

HVor længe skal jeg gå med uforandret/forværret kognitive funktioner før de vil kalde det varigt? En sagsbehandler jeg kender fra anden sammenhæng har tidligere fortalt mig at det i hans verden er varigt i en forstand når man har været uforandret i 2 år....Kan jeg risikere at jeg skal gå uden forsørgelsesgrundlag/kontanthjælp (når min arv er brugt op og jeg RIGTIGT er på røven... ) i 10 år før der sker noget? Hvor er jeg henne af i alt det her???
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat