Se enkelt indlæg
Gammel 12-08-2009, 17:09   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Øhhhhhh...det har jeg nu aldrig set er sket ?

Men hvornår er det vedtaget ? Det plejer at stå i aviserne når de laver nye love...hmmmm reformen er jo ikke vedtaget endnu eller noget ?...
Nej Stella det har jeg heller aldrig men man har jo lov til at samle lidt optimisme eller naivitet

Det er rigtig nok at man plejer at kunne læse om det forskellige steder men når det så er sagt ja så plejer man faktisk ikke at kunne læse særlig meget om flekser vilkår vel .. og jeg tror nu ikke det her har noget med reformen at gøre det er ene og alene af hensyn til refusions takster ..

Hvad der så skal ske med folk som mig (og dig ? ) som allerede har været så længe i systemet at kommunen for længst har mistet deres refusion til os det ved jeg ikke men det er noget vi skal følge meget nøje med i det her (og reformen ) nu så jeg det bare i forbindelse med andet og ville normalt vente med at sætte det ind til jeg havde haft kontakt med nogen der kunne bakke det op med lov eller andet , men lige pt så er det sq ude af min hjerne igen om en halv time , så derfor satte jeg det ind (også i håb om at nogen af jer andre kan hjælpe med at finde ud af mere omkring det )

Zuza det kan tænkes det må da være til at finde ud af ..

Citat:
tije skrev

nu er jeg ikke så stærkt inde i det hele endnu, men ledighedsydelsesmodtagere det er dem der er visiteret til fleksjob, men som ikke har et job ikke? det vil sige folk der er for syge til at arbejde fuld tid også skal aktiveres i kommunale systemer eller have opkvalificerende uddannelse (som om) indtil de finder et job?

svar ja det er dem der er visiteret til fleks job men endnu ikke er kommet i job , eller som har mistet deres job og står mellem to fleksjob ..
Man skal helt sikkert holde på at det skal være op kvalificerede aktivering eller uddannelse problemet opstår jo så når man af hensyn til sine skåenbehov ikke kan klare en uddannelse eller når man skal finde en på nedsat tid .. det kunne jo ikke lade sig give i revalidering så hvordan mon på kurser , det skal nok blive morsomt at følge ..


det er da fuldstændigt til grin, mon det så skal være aktivering med nedsat timetal? skåneaktivering?

svar ja det skal det helt sikker man kan ikke bare smide flekser ud og grave grøfter haver eller i hjemmeplejen , der skal være et formål med det og alle skånehensyn skal være tilgodeset (man kan så frygte at de glemmer det fordi penge er mere vigtigt end individet)


totalt tåbeligt. så kommer man ud i skøre påfund fra kommunens side blot for at vi skal møde op og lave ingenting.

Svar Så er det jo her vi selv må tage lidt ansvar og ikke finde os i det, hvis man skal i aktivering skal der klart være et formål med det , kan jeg komme i en aktivering der kan bringe mig tættere på et fleksjob så gerne , men aktivering for aktiverings skyld det kan de glemme ,der skal være et mål med det andet end deres refusion og så må man jo klage over aktiveringen .. men passer den og der er mål og med den aktivering man bliver sat i , så kan det jo være en god ting ..
  Besvar med citat