Se enkelt indlæg
Gammel 07-07-2010, 17:49   #163
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Gladsaxe kommune svar og gensvar....

Kære Peter Hansen

Jeg fremsender hermed linket til hjemmesiden med de oplysninger, du efterlyser.

http://www.gladsaxe.dk/default.aspx?id=47039

Med venlig hilsen

Gensvar.


Tak, for svar og henvisningen som jeg har nogle kommentarer til.

Grunden til at jeg havde svært ved at finde disse vigtige sagsbehandlingsfrister, kan jeg se nu, er at de ligger under "Ældre" og først under "Hjælpemidler" nederst findes linket til offentliggørelsen af disse lovkrævede frister. Det er særdeles uheldigt hvis det drejer sig om en børne familie med eksempelvis psykiske problemstillinger. Yderliger hvis søgefunktionen bruges findes der intet svar under "frister" "svarfrister" og "sagsbehandlingsfrister". Uheldigt at sagsbehandlingsfristerne er så godt gemt væk i offentliggørelsen.

Yderligere mangler der en del områder hvor der ikke er fastsat frister.

Samt at disse frister er fastsat af det tidligere Socialudvalg den 15.sep.1999 hvor dette udvalg kun har 9 medlemmer. Jeg går ud fra at det tidligere "Socialudvalg" i dag hedder "Forebyggelse,- Sundheds og Handicapudvalg". Jeg kan oplyse at netop Retssikkerhedslovens §3 stk.2 omhandlende sociale sagsbehandlingsfrister og offentliggørelse af samme, er skærpet med L117 med retsvirkning den 1.april 2010 hvor det er fremhævet at det er byrådet/kommunalpolitikerne med 25 medlemmer der skal vedtage disse sagsbehandlingsfrister.

Det er mit håb at høre nærmere om det fremførte vil blive behandlet?

Med venlig hilsen

Peter Hansen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat