Se enkelt indlæg
Gammel 18-11-2019, 16:15   #1
Zjapper
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Zjapper er ny på vejen
Enkeltydelse, men kæreste har opsparing.

Er på KH, men har været sygemeldt af kommunen i ca 11 år, derfor aldrig været i aktivering, og håber snart at komme på RF så der kan komme afklaring.
Er født med kronisk sygdom.

Har været til tandlægen, og har fået et overslag på 18.000 kr.
Det vil sige 6.100 kr i egenbetaling efter de 75% + 600 kr osv ift dækning af kommunen.

Men 6.1000 kr er dælme mange penge, faktisk næsten det dobbelte af vores månedlige rådighedsbeløb, og helt umuligt for mig at skaffe den slags penge med min KH.
Så jeg overvejede enkeltydelse.
Min kæreste er på elevløn (SSA elev), og problemet er at hun fik 23.000 kr tilbage i skat i foråret, penge fra hendes gamle arbejde, og penge som hun har lagt til side (det er jo hendes penge) til at hun og en veninde kan tage på ferie til Berlin og London til foråret.

(Må hun overhoved have sådan en opsparing når hun er kæreste/samboende med en KH modtager, eller kan kommunen risikere at gå ind og modregne mig for hendes formue)?

Hun har jo sine penge på sin egen bankkonto, og hun tjener sine egne penge.
Og gensidig forsørgerpligt gælder jo ikke for kærestepar.
Og hun har også sagt, at hun nægter at hendes surt tjente penge skal bruges på min tandbehandling.
Men hvis jeg søger enkeltydelse, vil hendes opsparing på hendes konto så ikke give afslag?
Havde også overvejet om jeg måske i stedet burde søge efter Sundhedslovens § 166, da mine tænder er helt ødelagte som følge af min kroniske sygdom.

Må kommunen overhoved forlange en oversigt over min kærestes personlige bank kontoer og lønsedler?
Læste denne principafgørelse, og tænkte om det samme ville gøre sig gældende i denne situation?

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152930

Håber nogle herinde har viden/erfaring som kan hjælpe.

Sidst redigeret af Zjapper; 18-11-2019 kl. 16:18.
Zjapper er ikke logget ind   Besvar med citat