Se enkelt indlæg
Gammel 30-03-2018, 19:50   #60
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
”Hvorfor skal staten bestemme, hvad jeg må, når jeg er syg?”

https://scleroseforeningen.dk/nyhed/...år-jeg-er-syg”

Smerter, føleforstyrrelser og en medicin med alt for mange bivirkninger har ledt en ”helt almindelig halvgammel kone”, som hun kalder sig selv, til at gå nye veje. Hun er blevet kriminel for at lindre de symptomer, som lægeverdenen ikke kan hjælpe hende med.

Hun er 52 år gammel og tidligere lægesekretær. Gift og mor til to voksne børn. Hun indleder interviewet med at fortælle med stolthed i stemmen, at hun lige er blevet farmor for første gang i fredags. Griner lidt og opsummerer med selverkendelse: ”Jeg er bare en helt almindelig halvgammel kone.” Men når man træder ind i hendes drivhus udenfor det lille hus i skoven et sted på Sjælland, ændrer billedet sig lidt. For her åbenbares det, at Lena, som hun hedder, faktisk er en uforfærdet kriminel.

Her i drivhuset tilsidesætter hun gældende lovgivning, når hun gang på gang ignorerer, hvad hun ellers udmærket ved: At cannabis hører under Lov om euforiserende stoffer, hvori der i § 3 står: Overtrædelse af denne lov (…) straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat