Se enkelt indlæg
Gammel 19-01-2008, 16:52   #2
Fynbo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
Fynbo er ny på vejen
set i fyens stifttidende d. 19-1 08

Handicappede råber op
Annonce
Af Sofie Toftgaard Janerka
Danske Handicap*organisationer i Faaborg-Midtfyn har sendt åbent brev til politikerne
FAABORG-MIDTFYN: "Udviklingen på handicapområdet er kørt i en helt forkert retning."

Så klar er meldingen fra Pia Pedersen, der er formand for Danske Handicaporganisationer (DH) i Faaborg-Midtfyn. Hun har netop sendt et brev til samtlige politikere i kommunen.

- Jeg vil gerne vide, hvad politikerne mener om området, og håber på at få en eller anden reaktion, fortæller hun.

Pia Pedersen har sat sig ned og forfattet et brev, fordi hun føler, at medlemmerne i Danske Handicaporganisationer bliver sat i en klemme, når borgmester Bo Andersen (V) opfordrer borgere, der klager over kommunen til at underskrive en fuldmagt (som tidligere omtalt i Stiftstidende), så medarbejderne kan udtale sig om personsagerne.

- Man kan tale generelt
- Man kan sagtens udtale sig i generelle vendinger uden at skulle igennem hele sagsmappen. Og det er altså ikke meningen, at kommunen skal lave sagsbehandling igennem pressen, siger hun.

Pia Pedersen har selv som formand for DH været inde i flere sager, hvor medlemmer af organisationen har følt sig dårligt behandlet af kommunen.

Og hun har i hvert tilfælde frarådet, at man underskriver fuldmagten.

- Jeg kan ikke se, hvad de skal med alle detaljerne fra ens privatliv, siger hun.

Har fået reaktioner
Formålet med at skrive brevet var at råbe op og eventuelt finde ud af, om der egentlig er politisk opbakning til Bo Andersens forslag om, at borgere skal udlevere fuldmagt for at få kommunen til at udtale sig om en konkret sag.

Og allerede et par dage efter, at brevet blev sendt, har Pia Pedersen modtaget svar fra flere politiske sider.

- Jeg har fået svar fra Socialdemokraterne, Dansk Folkeparti og Venstre. Det er mere, end hvad jeg havde regnet med. Og det sætter jeg meget stor pris på, siger hun.
Fynbo er ikke logget ind   Besvar med citat