Emner: paragraf 34
Se enkelt indlæg
Gammel 19-04-2018, 07:01   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Når det yngste barn fylder 18 år, er der dog tilgengæld en chance for §34, da 90% reglen ikke gælder ikke-forsørgere

Men ja, det er selvfølgelig klart bedst at selv være på forkant!
De regler er jeg slet ikke inde i, men hvis lejligheden er "for stor", så vil hun jo nok få at vide, at hun skal finde noget mindre.

Jeg synes ikke hendes husleje er høj, men når den sidste er flyttet hjemmefra vil hun kun få boligsikring til 65 kvm, så der kan være en fordel i, at finde en mindre lejlighed, også selvom huslejen bliver den samme.

Hvis man bor i et boligselskab, så er det altid en god idé, at stå på den interne venteliste, evt. som passiv.

Jeg har boet i det samme boligselskab det meste af mit liv, og har altid stået på den interne venteliste (for det meste som passiv så jeg ikke modtog boligtilbud), og da jeg blev obs på problematikken omkring boligsikring når den ældste blev 18 ændrede jeg status til aktivt søgende.
Og da den ældste var 16 fik jeg den lejlighed jeg bor i nu, 3-værelses på 72 kvm med en lille terrasse, huslejen er på ca. 5.500 med varme.

Jeg var ikke engang flyttet ind da jeg blev obs på, at afdelingen står foran en stor helhedsplan, så min husleje stiger nok ca. 1.000 kr.

Ved at være skrevet op i god tid har man større chance for, at få indflydelse på hvor man vil bo.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat