Se enkelt indlæg
Gammel 10-09-2010, 11:47   #5
Charliza
Elsker at være her på K10
 
Charlizas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Indlæg: 62
Styrke: 14
Charliza er ny på vejen
Hej igen....

Jeg var igennem 2 arbejdsprøvninger. Den første varede 2 mdr, den næste ca. 8 mdr.... De sidste par mdr. af sidste arbejdsprøvning var faktisk frivillig fra min side. De spurgte om jeg ville fortsætte til jeg fik svar ang. fleks. Måtte selv vælge, da jeg ellers ville være fredet indtil afgørelsen faldt. Jeg var dog også igang med et projekt på arbejdspladsen, som jeg meget gerne ville gøre færdigt.

I stedet for at gå hjemme, valgte jeg altså nogle mdr. ekstra.
Jeg har nu gået hjemme siden juni, og glæder mig vildt til det kursus jeg er blevet bevilget af kommunen. Starter derefter i fleksjob, som jeg selv har fundet.

Jeg har også søgt om støtte til handicapbil, da min kommende arbejdsplads ligger mindst en time fra hvor jeg bor, med off. transportmidler. Det bliver ikke nemt, men jeg kan ikke tage den lange vej på længere sigt. Ved desværre ikke om "på længere sigt" er en mdr eller mere, så det SKAL bare gå igennem. Men søger bl.a på baggrund "af fastholdelse af job"

Hvis jeg skulle vente på at kommunen skulle finde job til mig, kan der hurtig gå et år eller mere, så jeg har (frækt sagt) sparet dem masser af penge, da kommunen får refunderet mine 2/3 dele af staten så snart jeg starter i job.

Dette udsagn er min sagsbehandler helt enig i (faktisk hende der kom med den udtalelse) Så hun vil prøve at hjælpe mig når jeg er længere i forløbet. Ja, jeg har været heldig med mine 2 sidste sagsbehandlere.

Ikke at min sag har været en dans på roser, jeg har godt nok kæmpet min sag med inkompentente sagsbehandlere. Har været ind og ud af " systemet" i mange mange år.

Jeg lider bl.a også HMS ligesom dig Sivtop. Hvis du har andre spørgsmål vedr. din kommende sag, så spørger du bare..... Derfor vi er her....


Kh C

Et lille ps....

Ude i venstre hjørne næsten øverst oppe på forsiden, står der kommuner tidsfrister. Find din kommune derinde... Har lige tjekket min egen kommune, der er 3 mdr. svarfrist på ansøgning om fleksjob


Sidst redigeret af Stezu; 14-09-2010 kl. 23:36. Årsag: indlæg lagt sammen - brug venligst rediger-funktion ved tilføjelser og skriv til flere i samme indlæg
Charliza er ikke logget ind   Besvar med citat