Se enkelt indlæg
Gammel 22-06-2010, 12:11   #12
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hansemand Se meddelelser
Kan du det, altså få udbetalt pensionen FRA dit nye land, MED deres lokale skattetræk, men TIL en dansk konto??
tror der er lidt forvirring her...

Hvis du får udbetalt pensionen i Dk, indsat fra Staten på din danske konto, og ikke officielt er fraflyttet Dk, trækkes der altså stadig dansk skat.

Men nu prøver vi jo at finde ud af, hvor lidt der trækkes i de forskellige lande, hvis man ønsker at tilflytte dem 100% - papirarbejde og det hele - , og dermed undgå det høje danske skattetræk...

Oder was?
Der vil altid blive trukket dansk skat, uanset hvor du i verden bosætter dig, den danske skat kan ikke undgås, er der ingen dobbeltbeskatningsaftale med det land du bosætter dig i risikerer du at der også bliver trukket skat når pengene ankommer i bosættelseslandet.
Dette undgik jeg de 2½ år jeg var i Brasilien, ved at få min pension indsat på min danske konto, og derefter bruge det som betalings og hævekort. Pengene bliver på den måde ikke officielt indført til det land du bor i.

Hvad der er værd at huske er at hvis man er gift og flytter til et andet EU-land så kan man som FPer henvende sig til skat og anmelde sig som grænsegænger, bosiddende i et EU-land, med indkomst fra et andet EU-land, og så kan man får ægtefællens skattefradrag med sig (man får så at sige dobbelt skattefradrag, og på den måde kommer man som FPer til ikke at betale skat.

http://dss.dk/hvad/bor_i_udland/info...sk_pension.doc

Her kan der læses mere om reglerne, der er også en liste over alle de lande som Danmark har en overenskomst med, med adresser på de relevante myndigheder i de enkelte lande.

ttp://www.euroinvestorpension.dk/fileadmin/files/pdf/Danskpensioniudlandet.pdf Dette er nok den bedste information man kan få, en brochure der sendes til alle pensionister i udlandet ca. 1 gang årligt.

Der er enkelte lande hvor Danmark har en aftale om at man betaler skat i værtslandet, men så bliver man fritaget for skat i Danmark. Dog vil jeg tro at hvis skatten er lavere end i Danmark vil Danmark stadig beskatte op til normal skatteprocent.

Håber det kan hjælpe,



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 22-06-2010 kl. 12:21.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat