Se enkelt indlæg
Gammel 23-03-2017, 01:05   #55
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
egentlig er jeg stærkt i tvivl om hvorvidt flg. historie hører til i denne tråd, men når jeg linker til den alligevel, så er det fordi det må være en lærestreg til Per Fink og co, som pr. definition dømmer alt man ikke ved nok om til at være psykisk , håber han læser denne artikel i bt. og skammer sig.

http://www.bt.dk/sundhed/kronisk-tra...ystisk-lidelse

artiklen handler om at man netop er ved at bevise hvorfor kronisk træthed opstår.

vh sortepigen
I går tirsdag den 21. marts i Radio 24 syv var der et interview med en dansk kvinde og endvidere et interview med en dansk forsker fra Parker instituttet

Lars Erik Kristensen, som han hedder sagde bl. at det er vanskeligt og meget tidskrævende med udredning af diagnoser som ikke let lader sig diagnostiser på traditionel vis.

Han var morsom, for han sagde også at benævnelsen, funktionel lidelse er misvisende, for er der noget de mennekser ikke er, så er det funktionelle - de kan jo ikke fungere.

OBS! i dag den 22.03 kommer der et interview med Jennifer Brea i Dr. 2 dagen.
Jeg ser selv frem til at se det.

______________

Nej, desværre blev interviewet ikke bragt, pga, af terror i London, som fyldte hele sendefladen.
Der var også annonceret et interview med den norske læge( neurolog) Sommerfeldt, som er en af de læger som har kritiseret den danske indgang til ME, som en funktionel lidelse.
Håber at det bliver sendt senere og vil kontakte DR, for nærmere info.

Jeg vender tilbage når jeg ved mere.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat