Se enkelt indlæg
Gammel 23-12-2013, 19:09   #9
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det har jeg aldrig hørt. Her får lægen betaling ved kasse 1 og skal ikke afvente sygesikringens betaling. Men er du gruppe 2 - så find en anden praktiserende læge, der har plads til flere patienter. Så er valget udelukkende dit eget. Der vil så ikke være anført en lægepraksis på dit sundhedskort.
Generelt er holdningen omkring grp. 2 at vi er " læge shoppende" og medicinsøgende og det kan være svært at danne sig et overblik over lægebesøg ( kender nogen indenfor sundhedsvæsenet). Jeg har desværre det modsatte problem. Jeg ønsker ikke medicin og vil gerne " holde base". Har mellem linierne fået af vide af min læge, at hvis han skal hjælpe skal jeg overgå til grp.1. Mystisk da vedkommende jo kan se mine medicinske ordinationer ( eller mangel på samme) og tidligere lægebesøg på sundhed.dk

Når jeg ringer rundt, skal jeg også bruge tid på at " retfærdigegøre" at jeg er grp. 2

Tror så men lægen har rigeligt med tid/plads. Det er nok mere holdningen til hvem der skal håndtere en psykisk lidelse der også er problemet.

Sidst redigeret af LINGLING; 23-12-2013 kl. 19:12.
LINGLING er ikke logget ind