Se enkelt indlæg
Gammel 03-06-2010, 10:05   #6
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hope123 Se meddelelser
Hej
Er blevet fyret og søger nu info om, hvad jeg kan forvente at blive udsat for i fremtiden. Der er intet, jeg hellere vil, end at finde nyt arbejde, men grundet min psyke (gentagne depressioner) kan jeg ikke klare hvadsomhelst.
  1. Tages der hensyn til kvalifikationer og evner, eller bliver man kastet ud i alverdens mærkværdigheder?
  2. Har man mulighed for at takke nej, hvis man på forhånd ved at dette ikke er noget for een?
hilsen
Hope123
Der er sikkert forskel på hvilken kommune man bor i, og måske især på jobkonsulenten. Jeg er også (den 1/6 2010) blevet opsagt fra mit fleksjob. Min jobkonsulent var absolut ikke til nogen som helst hjælp. Han mødte aldrig op til opfølgning på min arbejdsplads, da jeg var i arbejde - til trods for vi havde aftalt mødetider. Da jeg blev sygemeldt fra mit job tidligere på året, kunne han kun henvise til andre sagsbehandlere, eller til min faglige organisation. Der "skal" tages hensyn til din stilling - at der ikke altid er mulighed for det, er noget helt andet. Forvent at blive sendt på opbevaringskursus, hvis du ikke selv finder et job. Den eneste forskel på et opbevaringskursus og en børnehave er, at du ikke skal have flyverdragt på.

Du skal nok ikke sige nej til et job, med mindre det beviseligt strider mod den profil der er lavet til dig - sådan en skal der laves på alle fleksjobbere.
Jeg tror ikke du kan sige nej til et job, fordi du evt. føler dig overkvalificeret til det.

Da jeg i går var hos kommunen og søge ledighedsydelse, var den nedslående melding fra sagsbehandleren, at der desværre kom rigtigt mange fleksjobbere og søgte ledighedsydelse i øjeblikket.
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat