Se enkelt indlæg
Gammel 24-09-2018, 13:30   #1
simonspies13
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2018
Indlæg: 1
Styrke: 0
simonspies13 er ny på vejen
Frivillig brandmand - må man det?

I min familie er der en stor tradition for at være brandmand. Min oldefar, min farfar og min far har alle været bandmænd og da jeg blev 18 år blev jeg naturligvis også brandmand. Hvilken dreng har ikke den barndomsdrøm? Det er snart 25 år siden og har altid været en stor del af mit liv. Som frivillig brandmand har det aldrig været et arbejde men derimod et fristed hvor jeg rent mentalt kan koble fra og et sted hvor jeg har mit sociale netværk. Præcis som hvis jeg spillede fodbold, tennis, gik til linedans eller noget helt andet.

For snart 3 år siden blev jeg fleksjobber og har været i fast arbejde lige siden. Alt er stabilt og kører som det skal, men rent socialt savner jeg i den grad at være brandmand. Til info har det i øvrigt INTET med brandmand at gøre at jeg blev fleksjobber. Jeg har prøvet forskellige hobbies, men det er bare ikke mig og da jeg forleden (igen) blev spurgt af stationslederen om jeg ikke kunne tænke mig at komme tilbage, sagde jeg ja tak.

Men nu er jeg kommet i tvivl om jeg må det? Det er jo ikke flere timer om ugen end hvis jeg spillede fodbold og som frivillig brandmand bestemmer jeg selv hvor mange vagter jeg vil have. Til at starte med vil jeg slet ikke have vagter, jeg vil gerne have det sociale samvær og tage det stille og roligt. Men pga. af forsikring er jeg nødsaget til at underskrive en ansættelsekontrakt. Der er en overenskomst som betyder man får et symbolsk beløb for at stå til rådighed.

Jeg er ikke i tvivl om det er noget som jeg skal drøfte med min sagsbehandler, men det kunne være rart at vide hvor jeg står rent lovmæssigt inden jeg har et møde. Må jeg have en biindtægt som fleksjobber og er netop det afgørende for om jeg må eller ikke må. Hvis jeg var f.eks. foldboldtræner ville jeg formodeligt modtage kørselsgodtgørelse og mindre div. honorar.
simonspies13 er ikke logget ind   Besvar med citat