Emner: Lille update
Se enkelt indlæg
Gammel 12-05-2009, 09:30   #2
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
CITAT:
Ak ja..

Kommunen har overgivet mit til Incita, det tidligere Revacenter her i Kbh- strup.

Individuelt tilpasset 4 ugers forløb, som det så smukt hedder i papirerne.

De (kommunen) vil FRYGTELIGT gerne sende mig i flexjob eller revalidere mig til kontor, og der findes bare ikke for fem ørers empati i de involverede samarbejdspartnere.

Alle fokuserer på min intelligens, min faglighed og sociale kompetencer.. Ingen, udover min psykiater, fokuserer på, at jeg rent faktisk har galoperende angst med depressive tenderser.

Havde jeg da så "bare" en en "fysisk" sygdom, der kunne ses på det ydre og ikke en mental lidelse.

Akja, det er edderdulme ikke nemt at være syg i dagens DK.
CITAT SLUT.

Det er sjovt som de alle mener at man altid kan klare lidt kontorarbejde. Hvor tyndt.
Jeg er selv fysisk syg, men heller ikke synligt. Jeg har været på Incita og du skal vide at de er meget søde, men vær opmærksom på at alt hvad du siger kan blive brugt i din statusrapport, så vær omhyggelig med at få formuleret det du synes er vigtigt. Især i samtale med socialrådgiver og værkstedsleder.

Du skal også selv sige fra når du ikke kan mere, i alle situationer. Drop flinkeskolen og gå hjem. Du skal ikke stå til regnskab for nogen andre end dig selv og der er ingen der kommer og siger tak fordi du pressede dig selv for langt.

Du skal også vide at de ER utrolig søde og gode til at høre en, i modsætning til mange andre i systemet. Det kan bare være lidt svært at tro på der er nogen der virkelig gerne vil hjælpe en.

Du kommer nok til en start-samtale (det gjorde jeg), så kan du formulere dine bekymringer over forløbet der, så de tager hensyn til det allerede der.

mvh Frida

Sidst redigeret af frida; 12-05-2009 kl. 09:31. Årsag: tydeliggøre citat
frida er ikke logget ind   Besvar med citat