Se enkelt indlæg
Gammel 01-05-2018, 00:23   #14
blaatand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2018
Indlæg: 5
Styrke: 0
blaatand er ny på vejen
Hej _Nørd
Ja, jeg har forsøgt at få svar på om den lov findes der betyder at "gu" først har rettigheder når "du" søger kontanthjælp, men hverken jobcenter eller Troels Lund Poulsens ´ministyerie , har indtil videre kunne/ville besvare det spørgsmål klart.

Jeg har også flere gange forsøgt at få svar på oveegangen fra sygedagpenge til ingenting, det har de hellerv ikke besvaret.

At det e r ulovligt/ikke lovligt at modtage kontanthjælp, var den besked en af mione sagsbehandle gav mig efter at hun havde talt med udlændingestyrelsen.

Sidst jeg fik aktindsigt fra jobcentret, (ca et år siden) kom der en 4 cm tyk hullet kuvert i postkassen, jeg havde dengang en bisidder, hun valgte ca 10 stykker papir ud fra bunken

Jeg afventer et nyt rehabiliteringsmøde.

Jeg kender ikke dukh.dk men vil kigge på det

MistyMissJeg ved ikke om der var et afslag på afklaring, de sagde bare at uden en ansøgning om kontanthkælp var jeg selvforsørgende, som selvforsørgende har du ikke krav på "noget"

[QUOTE=Bodrum;362748]https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153727

Denne er relevant


"Vi vurderer samtidig, at der konkret kunne ske forlængelse af sygedagpengeperioden med henvisning til sygedagpengelovens § 27, stk. 1, nr. 2.

Jeg kan ikke gennemskue alle de regler og pricpafgørelser, ï min nuværende situation med søvnproblemer mm, men det virker som om de skulle skynde sig at stoppe de sygedagpenge før de var nødt til at foretage sig mere i sagen..

>"Hvis kommunen vurderer, at du ikke længere opfylder betingelserne for at modtage sygedagpenge skal kommunen, før den stopper for udbetalingen af sygedagpenge foretage en vurdering af, om du er berettiget til jobafklaringsforløb, revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension, jf. Retssikkerhedsloven s § 7a"<

Deres "vurdering var;>"nu da du har god dtid , kan du søge job mens du bliver rask, eller få dagpenge"< ...........

Sidst redigeret af Webmaster; 01-05-2018 kl. 02:53. Årsag: 4 indlæg lige efter hinanden slået sammen til et
blaatand er ikke logget ind   Besvar med citat