Se enkelt indlæg
Gammel 15-01-2016, 18:29   #362
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det på tide, at vi finder skruetrækkeren frem.

Kære Majbrit Berlau formand for Dansk Socialrådgiverforening

Du har skrevet dette gode debatindlæg, hvor du bla nævner:

http://politiken.dk/debat/ECE3017929...bejdsmarkedet/

"Hvis målet med beskæftigelsesindsatsen er, at færre skal være på offentlig forsørgelse, er vi nødt til at bruge arbejdsredskaber og indsatser, som rent faktisk tager højde for målgruppens udfordringer. Forsøger man at bruge en hammer til at skrue en skrue ind i en væg, bliver resultatet derefter. I stedet for at argumentere for, at vi bare skal slå hårdere på skruen, er det på tide, at vi finder skruetrækkeren frem".

Kloge ord, som viser et billede som de fleste forstår.

Folketinget vedtager vores love, hvor tallet 90 de fleste gange er interessant.

Flertallet bestemmer, hvilke love vi skal leve efter.

Vi kan være enige eller uenige, om lovene er rimelige eller ej.

Men jeg håber, at alle kan være enige i, at lovene skal overholdes?

Vi lever i et retssamfund, hvor een af de bærende piller er Retssikkerhedsloven.

Når jeg som borger oplever, at sociale sager, med syge, arbejdsløse eller handicappede, ikke bliver overholdt fra første færd. så kan alle vel forstå at man må reagere?

Jeg kan komme med et dokumenterbart eksempel: Dine medlemmer i Kalundborg kommune, hvordan kan de påbegynde sociale sager, uden at kende en sags behandlingstid til afgørelse?

https://www.kalundborg.dk/Om_kommune...arfrister.aspx

Jeg ønsker at vide, hvad min sagsbehandlingsfrist til afgørelse om ansøgning af invalidebil iht Servicelovens § 114

En bil som muligvis kunne være årsagen til, at jeg kunne vedblive med at arbejde eller uddanne mig.

Du har sikkert allerede været inde og se på Kalundborg kommunes hjemmeside og er blevet forvirret, fordi at dine medlemmer ikke har en chance for at svare mig, som borger.

Nu skal du og dine medlemmer vælge.

Skal jeg indrømme at jeg faktisk ikke kender lovgivningen eller hvis jeg gør, så henvende mig til min foresatte og gøre opmærksom på, at lovgivningen ikke overholdes?

Eller skal dine medlemmer i Kalundborg kommune, gøre som vi plejer og fortsætte med bevidste ulovligheder?

Jeg har et håb om, at du og din forenings medlemmer ville begynde at sætte Jer ind i det, at være statsautoriseret, som et værn imod bevidste planlagte ulovligheder, som skulle hjælpe mennesker i arbejde hurtigt og effektivt, som du efterlyser.

Se på Odense-sagen hvor enkelte medlemmer faktisk agerede som professionelle statsautoriserede ved at lægge problemet, hvor det hørte hjemme.

Hos de embedsmænd der i det daglige presser Jer til ulovligheder og har som opgave at lægge en kommunens budget....... til politikerne.

Socialrådgiverne kunne være et værn, imod bevidste, forudsigelige, planlagte ulovligheder....... hvis I var statsautoriserede, med personligt ansvar over for den lovgivning, som Folketingets 90 mandater har vedtaget.

Blev vi enige om, at vi lever i et retssamfund og at Folketingets love skal overholdes?

Dette var bare et eksempel, ud af alt for mange bevidste og planlagte ulovligheder, som du og dine medlemmer i det daglige acceptere.

Tak, for et godt debatindlæg, og kom så i gang med at bruge skruetrækkeren.

Hilsen Peter som ikke kunne presses til at udføre ulovligheder, ved de fly du sikkert har befundet dig i i stort antal.

59.122
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat