Se enkelt indlæg
Gammel 28-11-2014, 09:59   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Syg mands forsikring gavner kun kommunen

http://politiken.dk/oekonomi/privato...-kun-kommunen/

Først blev Martin Aremark alvorligt syg. Så måtte han stoppe med at arbejde. Og så fik han at vide, at den forsikring mod tab af erhvervsevne, han i årevis har betalt til, kun kommer kommunekassen til gode.

»Det har været en barsk omgang med sygdommen. Nu tager kommunen så de penge, jeg får, fordi jeg var så fornuftig at have betalt til en forsikring i alle de år«, siger Martin Aremark.

Mange risikerer økonomisk ruin

Politiken har de seneste dage skrevet om, at mange danskere risikerer økonomisk ruin i tilfælde af langvarig sygdom. Efter at en reform af førtidspensionen trådte i kraft sidste år kommer mange nemlig i et såkaldt ressourceforløb, hvor de i op til fem år må nøjes med en indkomst, der svarer til kontanthjælp.

Selv om man har betalt til en forsikring mod tab af erhvervsevne, kan forsikringen vise sig at være værdiløs, fordi udbetalingerne fra forsikringen betyder, at man blot får mindre i støtte fra det offentlige.

Hilsen Peter

PS

Danskerne er blevet et sød og nøjeregnende folkefærd:

"Hvorfor er det samfundets problem?

»Hvorfor er det samfundets problem, at du sidder i et usælgeligt hus?«, lyder en af kommentarerne til hans indlæg på Facebook.

Det er det heller ikke, understreger Martin Aremark:

»Det var jo derfor, jeg havde tegnet den forsikring – for at sikre, at det ikke blev samfundets problem, hvis der skulle ske noget, som gjorde, at jeg ikke kunne arbejde. Men når samfundet så vælger at tage mine private forsikringspenge fra mig, så ender det nemt med at blive sådan«, svarer Martin Aremark.

Sidst redigeret af phhmw; 28-11-2014 kl. 10:05.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat