Se enkelt indlæg
Gammel 03-11-2011, 14:35   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvis du inden blev visiteret som fleksjobber havde afprøvet revalidering, havde du der mulighed for at få taget en uddannelse. Nogle får omskolet deres fag til et andet fag, det vil sige vha. en ny uddannelse, fordi man ikke længere kan arbejdet i det fag man var i før... Nu kan jeg se, at Webmaster har sat en fin link ind omkring revalidering, mens man er fleksjobber - det kunne være en mulighed for dig.

Jeg synes selv, der er et stort behov for folk, der kan noget regnskab. Mener Huset Venture har lavet en uddannelse indenfor regnskab området for fleksjobbere med ca. 20 timer ugentligt. Det kan være den svarer til den type "revalidering" for fleksjobbere. Synes selv den lyder spændende. Jeg selv har dog ikke den store interesse for faget, men har dog arbejdet med regnskab som ufaglært. Det er ikke altid man kommer i et job indenfor det område, man er uddannet i. Det kom jeg aldrig til. Min uddannelse blev ikke brugt.

Der findes flere enkeltkurser indenfor regnskab, IT-kurser og lignende som man kan bruge til et job indenfor kontorområdet. Alt foregår nærmest på en PC nu om dage. Jeg er selv begyndt at gøre nogle overvejelser, hvilke kurser, jeg ville tage, hvis jeg blev ledig. Endda også lige nu tænker jeg på at tage lidt kursus i min fritid.

Nogengange kan man også tage noget uddannelse via sin arbejdsplads. Det har jeg haft mulighed for, både uddannelse og kursus - selvom jeg er fleksjobber... Nogle arbejdspladser betaler nogengange gerne for at kvalificere medarbejderne.

Det var mine tanker.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat