Se enkelt indlæg
Gammel 05-08-2010, 20:56   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Overholdelse af skånehensyn i "aktiveringskursus"?

Hej.

Jeg har lige et par spørgsmål:
  • Skal skånehensyn overholdes og evt. hjælpemidler stilles til rådighed under "aktiverings-jobsøgningskursus"?
Baggrunden er, at jeg er nyvisiteret til fleksjob (på kontanthjælp), blev straks videresendt til anden aktør, hvor jeg nu er på jobsøgningskursus.
Sagen er, at det meste foregår på pc ( såkaldt "individuel vejledning", selvom der ikke er meget vejledning ), og jeg sidder hammerdårlig og forkert. Der er ikke andre muligheder.
Jeg har i arbejdsprøvning fået tildelt nogle hjælpemidler ( f.eks. stol, lampe mm. ), men disse lod jeg stå på arbejdspladsen efter endt arbejdsprøvning. Jeg måtte jo ikke tage dem med hjem ifølge min daværende sagsbehandler.

Jeg er meget påvirket af den forkerte arbejdsstilling - i arbejdsprøvning kunne jeg klare mellem 15 til 18 timers job, fysisk træning og hobbies i løbet af ugen. I perioden med kursus hænger min hverdag kun liiige sammen med 10 timers kursus pr. uge. Der er bare 0,0 i overskud til hjemmet, familien, træningen eller hobbies.
  • Vil det kunne nytte at jeg skriver et brev til sagsbehandler/jobcenter og anden aktør, hvori jeg skriver at jeg fortsat vil møde op og deltage i undervisningen, men at jeg så snart der skal arbejdes ved PC ser mig nødsaget til ikke at deltage aktivt, da det nedbryder mit helbred? Så snart mine skånehensyn og hjælpemidler er kommet deltager jeg igen.

Vil jeg med et sådant brev kunne opfattes som "usamarbejdsvillig"?

Hilsen
Cordulla, der er mere ødelagt end før.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat