Se enkelt indlæg
Gammel 20-07-2010, 21:47   #1
nybruger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
nybruger er ny på vejen
2 mandlige venner på ny ordning leve sammen i en begrænset periode?

Jeg har 2 venner, der begge er på førtidspension efter den nye ordning.

De har ikke så meget styr på det selv, med regler, og udregning af diverse ting osv., så jeg forsøger at indhente lidt information til dem. Jeg har fået styr på det meste, men med skønsspørgsmålet omkring det at være "samlevende" er det svært at finde noget brugbart omkring, synes jeg.

Min ene ven, har ikke nogen bolig. Han søger og afventer svar fra forskellige boligforeninger, men nu er det så også sommerferie, så han afventer et helt konkret svar på en bestemt lejlighed.

Da han mangler et sted at være, er han blevet tilbudt af min anden ven, også på den nye ordning, at flytte ind hos ham.

Det skal være midlertidigt, men kommer nok til at vare 3 - 4 måneder, alt i alt.


Det er en totalt forvrøvlet betegnelse, det med samlevere. En samlever er en person man lever med, som man har et romantisk forhold til, i et papir-løst forhold - det er for ugifte mennesker en persons mand eller kone - eller for homoseksuelle deres ditto. Om man så må sige.

Men selv om man ikke indgår i et forhold, så lever man jo stadig sammen, når man lever i samme lejlighed. Man er ikke samlevere - man lever sammen.



Tror I, at de vil blive vurderede til at være 'samlevende' og dermed få den lavere ydelse? Er der præcedens?
nybruger er ikke logget ind   Besvar med citat