Se enkelt indlæg
Gammel 22-02-2008, 16:33   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
det er altså bare grotesk!

Vedr. sagsbehandlerskift

I fortsættelse af afslag på sagsbehandlerskift, skal jeg hermed forespørge på mine ankemuligheder omkring dette?

Jeg finder det absolut ikke hensigtsmæssigt at skulle have en sagsbehandler/socialrådgiver, om hvem jeg har klaget til Datatilsynet!

Det er desuden ganske uacceptabelt som borger at skulle have en sagsbehandler, som videregiver personfølsomme oplysninger til andre afdelinger, uden nogen rimelig grund. Dette har Odense Kommune da også erkendt er beklageligt.

Som borger finder jeg det absolut nødvendigt at man har tillid til sin sagsbehandler. Dette er ikke tilfældet i relationen til XX. I omtalte mail vælger XX - i sin egenskab af socialrådgiver/sagsbehandler - at så tvivl om fagligheden af egne ergoterapeuters vurderinger, så tvivl om reumatolog fra Odense og at så tvivl om Ledende overlæge på Aalborg Sygehus. Alt sammen set i forhold til min diagnose, hvorom Sundhedsstyrelsen anbefaler inddragelse af ekspertviden, grundet handicappets sjældenthed.

I den forbindelse vil jeg gerne have uddybet XX kendskab til diagnosen Ehlers Danlos? Har XX en dybere viden omkring dette handicap end ledende over- og speciallæge på Aalborg Sygehus?

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=150
Ifølge Retssikkerhedslovens §4 skal kommunerne tilrettelægge deres sagsbehandling, så borgerne har mulighed for at medvirke i deres egen sag. Hvis man læser vejledningen til denne paragraf, står der, at tillid og en god dialog er af stor betydning for denne mulighed for at medvirke. Dette bør kommunerne være opmærksomme på, og de bør derfor, når det er muligt, og ønsket er velbegrundet, imødekomme et ønske om sagsbehandlerskift. Alt dette betyder, at I ikke har et egentligt krav på at få en ny sagsbehandler, når I beder om det, men at kommunen bør efterkomme jeres ønske, hvis det er muligt. Måske kan det hjælpe, hvis I helt konkret kan påpege, hvorfor I slet ikke kan samarbejde, eller hvorfor I slet ikke har tillid til jeres nuværende sagsbehandler.


Jeg skal derfor venligst anmode om en præcisering af, hvortil jeg kan rette min klage over afslag på sagsbehandlerskift.


Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat