Se enkelt indlæg
Gammel 06-12-2008, 01:45   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Ayla og velkommen til.

Pyha... du stiller en masse vanskelige spørgsmål.

Du kan gøre følgende med din ressourceprofil:

Når du modtager den, SKAL dine kommentarer skrives ind i profilen. Hvis kommunen er uenig i dine kommentarer, skal de begrunde denne.

Hvis lægekonsulenten skriver noget andet end din egen læge/speciallæge, skal det begrundes meget grundigt.

Når du skal bede om et konkret svar på noget fra kommunen, så gør det ALTID skriftligt. (Jeg tænker her på dine spørgsmål vedrørende ferie.) ALDRIG pr. telefon eller mundtligt ved et møde.

Det er vist rigtigt, at man nogle gange undtagelsesvis kan holde ferie på sygedagpenge, men jeg kender ikke de nærmere regler for det.

Men jeg kan helt klart anbefale dig at læse sygedagpengeloven. Den får du meget brug for fremover.

Der er mulighed for forlængelse af sygedagpenge, når du skal i arbejdsprøvning, men du skal under alle omstændigheder varsles MINDST 14 dage FØR de standses... inkl. klagevejledning.

Der SKAL ligge en plan for, hvordan du hurtigst muligt kan vende tilbage til arbejdsmarkedet, og der SKAL tages stilling til revalidering, fleksjob eller førtidspension i ressourceprofilen, FØR de kan standse dine sygedagpenge.

Kan du IKKE godkende ressourceprofilen, så skriver du det samtidig med din underskrift.

Sygedagpengeloven kan du finde her:

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

Jeg håber, jeg fik svaret (samlet) på dine spørgsmål, ellers skriver du bare igen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat