Se enkelt indlæg
Gammel 27-08-2020, 08:20   #620
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dansk Socialrådgiverforening har startet debatten

Skal socialrådgiverne være autoriserede?

En debat som skal bakkes op med værdighed. Læs fra side 15


https://socialraadgiverne.dk/wp-cont...aadgiveren.pdf

Hvad har psykologer, sygeplejersker og social- og sundhedsassistenter, som socialrådgivere ikke har? Svaret er, som antydet i overskriften: Autorisation. Og spørgsmålet er, om socialrådgivere skal gå i de andre faggruppers fodspor.
Læs interview med socialrådgivernes næstformand, Ditte Brøndum.

"JEG LAVER FLERE FEJL, fordi jeg skal nå for meget på for kort tid. Det tager så længere tid at rette op på fejlene, men det kan også sætte borgerens retssikker- hed over styr. Nogle gange bliver jeg også nødt til at gå meget med kompromis på min faglighed på grund af tidspres og for mange opgaver."

– Vi ved, at Børns Vilkår ønsker, at børnesamta- len certi ceres, og det begynder jo at lugte lidt af autorisation: Du får lov til at lave et stykke arbejde, hvis du er særligt kvali ceret til det

Børneområdet fylder i det hele taget meget i den politiske debat, hvilket blandt andet statsministerens meget omtalte nytårstale vidner om, lige som vi også ved, at der er en ny Barnets lov på vej. Og der er også nogle, som har et stærkt ønske om, at vi skal have autorisation på hele børneområdet. Det ønske prøver vi pt. at lø e på anden vis med et forslag om, at når man som social- rådgiver har været ansat på børneområdet i to år, så har man krav på en børnediplomuddannelse. Og her kunne fordelen ved en autorisationsordning være, at man har ret til e eruddannelse, så det ikke er noget, man skal rafle om ude på den enkelte arbejdsplads.

phhmw

Jeg hæfter mig ved, at i debatten mangler evnen og lysten til at tage det personlige ansvar over lovgivningen.

Se det er, hvad en autorisation drejer sig om,...... og intet andet.

Ikke diplombeviser eller anden tågesnak men det PERSONLIGE ansvar, som alle andre autoriserede faggrupper lever godt med.

Men lad os bakke op om debatten.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat