Se enkelt indlæg
Gammel 06-03-2008, 09:58   #52
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Hej Bettina
Ved ikke lige med helbredsvurderingen og du spørger heldigvis heller ikke mig
Men det er rigtig vigtigt at du får hende visitatoren hjem, og alt hvad din mand laver skal skrives ned, i tilfælde af at der sker noget. For så vil du være øjeblikkelig berettiget til noget hjælp, og du skal huske at når du tænker hjemmehjælp, så skal du tage ud fra de værste dage du har, for du ved jo ikke om du får en dårlig dag i morgen eller ej, og hjælpe tropper ikke bare op automatisk når man har brug for det.
Og som de andre skriver så er det vigtigt at du får tænkt §100 rigtig godt igennem, for det er alle merudgifter, som du har pga din sygdom, og der til skal det siges at det nogle gange kan være rigtig svært at få §100 igennem, og derfor er det vigtigt at du fortæller at din mand hjælper dig med at vaske hår også selvom det er noget tid siden, da de ofte måler det på, om man skal have hjælp til personlig pleje, for det gør han jo på dine dårlige dage.
Når alt kommer til alt så skal der skrives en udførlig rapport om alle tingene som du har svært ved og som din mand laver, det er rigtig vigtigt også selvom man ikke kan få hjælp til det. Foruden hvis det er et afslag, så skal det være skriftligt, så du har mulighed for at anke det.
Det er rigtigt som du skriver, familier hvor man har en syg kæreste/ægtefælle ligger stort pres på den raske part, og det kan virkelig få familier til at bryde sammen, og tænk hvis man kun var kærester med hver sin adr. ja så skulle de hjælpe med alt fra kommunen, og den bedre halvdel skulle bare være til at hygge med. Det er helt til grin.
Forresten har jeg altså hørt at der har været familier, som har fået praktisk hjælp, selvom der har været en rask ægtefælle i hjemmet.(kan selvfølgelig ikke huske hvor jeg har hørt det)
Kæmp Bettina, også selvom man føler at man rammer en mur hver gang.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat