Se enkelt indlæg
Gammel 12-12-2006, 09:45   #1
mamahonny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 10
Styrke: 18
mamahonny er ny på vejen
.....HJÆÆLP...!! !!

Hej.
-og jeg sender en stille tak til de højere magter fordi jeg fandt denne side!

Jeg har været syg siden september 2004, på koontanthjælp! - manglede nogle få timer i A-kassen og noget med nogle latterlige regler om 13 ugers ansættelse, -hvilket kan være svært, når man som jeg sejlede som kok/hovmester.

Der er sket meget på de 2år... mest skidt, -kommer nok ikke bag på nogen der har stiftet bekendtskab med systemet.
Seneste nyt er, og jeg skriver et uddrag fra en statusattest, skrevet af en overlæge på Århus universitetshospital.

.." Diagnoserne er F.45.0 Somatiseringstilstand, F33.1 Periodisk depression, p.t. af moderat grad (maj 2006)

Somatiseringstilstand, kan også beskrives som svær Body distress syndrome, kronisk lidelse med symptomer fra flere forskellige organsystemer samt moderat til svær påvirkning af hverdagsaktiviteter. Ubehandlet er prognosen generelt set dårlig hvad angår livskvalitet og funktionsniveau, mens der ikke er belæg for øget dødelighed af sygdommen. En del af patientgruppen modtager førtidspension og kun en lille gruppe klarer et fuldtidsarbejde uden hyppigt sygefravær.
Denne patient er svært medtaget af sin sygdom og kan risikere forværring af symptomerne såfremt hun sættes under pres. Hun vil i de kommende 4-5 år, mindst have brug for at der ikke stilles yderligere krav til hende end at klare sin hverdag og sit kommende barn. Jeg anser at forsøg på revalidereing yderligere vil forværre hendes tilstand og skønner ikke at patienten vil være i stand til selvforsørgelse de kommende mange år. Patienten er en kvinde, der har været serdeles aktiv og med mange ressourceer, som igennem alle årene har været svært overbelastet af sociale og psykiske problemer. Det har været svært for hende at måtte erkende, at hendes arbejdsevne er stærkt reduseret til i hvert fald under 1/3.

Mvh overlæge.."

- Jeg søgte for et år siden selv pension og fik afslag, bla. pga. uklar diagnose og prognose. De papirer jeg har skrevet uddrag fra modtog jeg i fredags, -hvor kommunen selvfølgelig hodt lukket pga sammenlægning, og gør iøvrigt til på torsdag...

Kan jeg forvente at min sagsbehandler starter en pensionssag på denne udtalelse, -bør jeg selv gøre det? -for ikke at trække det yderligere i langdrag?

Behandling af denne sygdom eer stadig på forskningsplan, lyder på kognitiv terapi og størst effekt er set ved tidlig behandling... jeg har kæmpet på kontanthjælp i 2år... og nærmeste mulighed er århus.. 4timers rejse hver vej fra min bopæl..

Håber nogle venlige sjæle vil hjælpe med mine spøgsmål...
På forhånd tak og glædelig jul
mamahonny
mamahonny er ikke logget ind   Besvar med citat