Se enkelt indlæg
Gammel 26-11-2013, 00:18   #3
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gubis Se meddelelser
Hej alle

Jeg går på kontanthjælp, men fik for 3 uger siden en blodprop i hjertet og en ballonudvidelse. Og er så hermed sygmeldt resten af året.
For en uge siden, søgte jeg så om den engangs-udbetaling hos Industriens Pension. Og den har jeg så hermed fået at vide i dag, at jeg får tilkendt.
Men hvad med min kontanthjælp? Kan jeg skynde mig at flytte de 100.000 kr over på en anden konto, f.eks min mor´s og så ser kommunen ingenting??
Eller kan jeg f.eks sige til min sagsbehandler, at den nye kontanthjælpreform træder i kraft om en måned, og så bare lade kommunen beholde december måneds løn-udbetaling??

Og et sidste lille spørgsmål hertil... Hvad med den formue, man må have?? Kan jeg så beholde 10.000 kr ( 20.000 kr da jeg bor med min forlovede ) og evt beholde lidt mere, til alt det medicin jeg nu skal investerer i??

Jeg ved det var mange spørgsmål, men jeg håber at I herinde, kan hjælpe mig til at få en lidt hyggeligere jul.. :-)

På forhånd mange tak for hjælpen... :-)

Sørg for at pengene ikke bliver udb. kontant.

Bed om at få de 100.000 kr overført / indsat på en kreditor beskyttet ( evt. fælles konto med din mor.) Træk nogle af pengene ud fra konto. Så kan du hvis det bliver nødvendigt sige, at det beløb der er trukket, er brugt til at betale gæld med. At du tidligere har har lånt penge af en, eller af flere personer.

Begynder de evt. med at ville ha at vide, hvem du har lånt penge af, kan du jo sige, at det er privat. Ellers sige du har lånt af din kærste eller af din mor, en ven.

Alt foregår elektronisk i dag. Kommunen udveksler oplysninger med alle incl. pension / bank.

Hvis man modtager kontanthjælp, vil de fratrække det beløb du har til rådighed fra din kontanthjælp, eller sige du skal bruge det beløb inden du kan modtage kontanthjælp.

Om det beløb du har, skal bruges til medicin er kontanthjælp systemet ligeglad med, det bliver betragtet som et beløb du har til rådighed.

Hvis i har en ven el. bekendt, kan i jo lave en aftale om, at du tidligere har lånt penge, du kan lave en aftale med din mor og kærste.

15.000 kr til den, 16.000 kr til den osv. Så er over halvdelen af udb. væk. Taget ud af banken, brugt til at betale div. lån tilbage.

Blot et råd. Du bestemmer jo i den sidste ende hvad du vil gøre.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat