Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2017, 14:20   #187
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvor er det lige at det står henne at det er ulovligt at offentliggøre lydoptagelse....nogen der ved det??

Jeg kan virkelig godt lide at den koordinerende sagsbehandler...at han kalder afgørelser....for en dom...

Det er jo præcis sådan borgerne har det....men det er sørme nyt at høre dette fra en sagsbehandler...at man skal vente på dommen
Hurtig søgning finder:
Jeg har ikke energi nu til at kigge nærmere på det. Jeg ved ikke om det er ulovligt eller ej med sikkerhed - derfor mit spørgsmålstegn.
https://www.familieadvokaten.dk/breve-900/b900-100.html
Man kan ikke straffes (efter straffelovens § 263 stk. 1 nr. 3) for at optage samtaler, fx møder eller via telefonen, som man selv deltager i. Heller ikke i de tilfælde, hvor den anden part (fx personen i den anden ende af røret) ingen anelse har om, at samtalen bliver optaget.
Men man risikerer ganske rigtigt at blive straffet, hvis man spiller båndet for personer, som intet har med samtalen at gøre. Nemlig i de tilfælde, hvor der bliver sagt ting, som "åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden", jfr. straffelovens § 264 d, som ordret lyder således:
§ 264 d. Med bøde, hæfte eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, der uberettiget videregiver meddelelser eller billeder vedrørende en andens private forhold eller i øvrigt billeder af den pågældende under omstændigheder, der åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden. Bestemmelsen finder også anvendelse, hvor meddelelsen eller billedet vedrører en afdød person.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat