Se enkelt indlæg
Gammel 10-06-2006, 11:16   #18
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad må en lægekonsulent...

hej Pia

Nu ved jeg ikke hvad du hentyder til ? men jeg kender ikke nogen der snyder og er plat ugler i min bog...jeg tror du rører ved kerne problemet og det er at os der søger om fleksjob eller førtidspension bliver mistænkelig gjort så meget at det nærmest er umuligt at komme igennem muren af skam og skyld.... Klaus Hjort Siger jo at vi er nogle nasserøve der bare prøver at få snablen ned i statskassen)...jeg tror I alle tager fejl !

Der er i et samfund altid en del af befolkningen som er uheldige at blive syge ....kroppen fungerer ikke optimalt...man bliver træt og udpint af smerter og det gør ondt at arbejde i 7 1/2 timer om dagen.I indien dør de som regel bare af sult og deres sygdom, fordi de ikke har penge til at komme under behandling.
Man føler afmagt og kan ikke tjene til brødet på bordet....der kan være andre problemer der kommer såsom depression og tristhed og angst...
man drømmer om lidt ømhed og forståelse og fred for mistænkelighed fra andre og medierne og regeringen...Man tør ikke fortælle man er fleksjobber eller førtidspensionit til nogen...man kryber op af væggene og vil helst bare gemme sig væk...
Man bliver syg i kroppen ...ikke alene skal man have a vide af en der ikke er syg, at man overdriver og ja...nærmest lyver for at få en hjælp man faktisk har ret til at søge efter loven...ellers ville man jo ikke gøre det vel...man ville helst være fri for at tigge om hjælp...om penge til mad og husly....det er vanærende og flovt at være i den position...
...Er det ikke derfor vi har skabt dette samfund eller hvad....
Når man skaber noget der skal gavne befolkningens vel og tryghed så skal det vel gavne befolkningen og ikke vanære dem...velfærdssamfundet er vel der fordi mennesker har diverse problemer der kommer hen af vejen...og vi er ikke alle lige stærke til at håndtere ræset...
...det er næsten blevet en sport at hetze på dem der ligger ned i forvejen...siden hvornår er det blevet legitim iseret ?
I firserne satte man en hel generation på førtidspension uden de fejlede andet end ledighed i et par år.... det kan gøre mig bitter...jeg kender en der er så smertepint der ikke må få førtidspension men skal arbejde og bruger det meste af sin tid på at sove og få massage...hvad er det for noget ?
Her I landet har vi mistet empati og tolerance og hensyn over for det at være syg....

tror du virkelig at velfungerende mennesker ville gøre alt for at snyde sig til en førtidspension ?

Nej...først fordi ingen vil være førtidspensionist hvis de kan arbejde og tjene en høj hyre og klare sig selv.
Ingen vil være fleksjobber fordi det er ikke så rart at være anderledes end de andre...og man bliver betragtet som en nasserøv alligevel...:@
..undskyld min direkte måde at sige det på...B)

Jeg syntes det er ydmygende at være til byrde for samfundet og hvis jeg kunne ville jeg slet ikke have en krone af samfundet .

Hvis der er nogle der snyder så må Sagsbehandlerne vel ikke stemple alle som snydere....og er det ikke ret sjældent at der er en der bare vil gøre alt for at få en ftp...det må da være en desperat person!

Ahhh jeg er træt af det hele...gid jeg havde et fedt job og tjente så meget at jeg kunne bo i et hus og have og nyde den respekt i samfundet der åbenbart er den eneste der gælder, at være arbejds dygtig....så jeg ikke skulle leve med den skyld der florerer nu...."du kunne bare lade være med at blive syg dit fjols....ik..."

hvad med at fokusere på sandheden....
Alle har nok I sig selv , de syge, de svage, de der ikke kan, irriterer samfundet...de er en byrde og hvorfor kan de ikke bare DØ !

ØV....jeg er led og ked af at høre om hvor dovne og ugidelige og løgnagtige man er fordi man ikke er arbejds-dygtig.

Den sagsbehandler jeg havde er jeg taknemmelig for...den lægekonsulent jeg aldrig mødte var en krænkelse i min bog.
Det var fair at jeg fik fleksjob...havde jeg ikke fået det var jeg nok blevet hjemløs og ville dø tidligt.

Grundholdningen over for folk der får overførselsindkomst er for dårlig...

Tvang og mangel på respekt for de uheldige helte, er blevet dyder i dagens Danmark...

Dette er ikke møntet på dig personligt Pia...men bare et svar på dit indlæg.

Tro mere på os der har nedsat livskvalitet..det kunne ske for jer selv en dag...jeg ved ikke hvilken smiley jeg skal bruge her...der er ingen !

det er en god debat der her er startet anyway...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat