Se enkelt indlæg
Gammel 15-01-2020, 00:10   #1
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Kan jeg sige nej til behandling og søge pension?

Jeg fik ressourceforløb i 3 år for et halvt års tid siden. De kunne se udviklingspotentiale
og jeg skal bla. i et terapi behandlingsforløb på i 3-6 mdr, opstart til sommer.

Jeg har søgt pension på det foreliggende grundlag og min sagsbehandler mangler lige de sidste papirer, til min ansøgning om pension, og derefter klager jeg over afslag på ansøgningen, som så ryger til Ankestyrelsen. Jeg vil helst have midlertidig pension som jeg i ansøgningen argumenterer for giver mest mening.

Kan jeg sige nej til behandlingsforløbet til kommunen, uden at det har negativ
betydning for min ansøgning om pension? Behandlingsforløbet har ikke noget med kommunen at gøre og det er i hospitalsregi (dog stadig terapi. Der er en hvis usikkerhed mht behandlingsresultatet pga langvarig og kompleks sygdom)

Jeg har et godt samarbejde med min sagsbehandler, og jeg frygter at hvis jeg siger nej til behandlingen, vil det forværre vores samarbejde.
Jeg kan vel godt ombestemme mig om nogle måneder og starte behandlingsforløbet alligevel når min afgørelse om pension er tilbage?

Der er ingen tvivl om at midlertidig pension de næste par år og så færdiggørelse af behandlingsforløbet, er den løsning
der vil kunne gøre min funktionsevne/livskvalitet så god som muligt, så hurtigt som muligt (da jeg vil have penge til bla akupunkturbehandlinger som jeg har fundet ud af er det eneste der kan smertelindre, der vil være råd til speciel diæt fra hospital for at undgå mavesmerter, kronisk lavt blodsukker, råd til varmtvandstræning der er den eneste motionform jeg kan tåle og som er essentielt for at bibeholde funktionsevnen, med de kroniske skader og sygdomme jeg har)

Kommunen er bare ikke enig, og har altså givet mig ressourceforløb og vil ikke betale hverken akupunktur, varmtvandstræning eller andet der vil kunne smertelindre eller øge livskvaliteten eller funktionsevnen. Jeg er helt alene om søge paragraf 100 til alle de her ting som vil kunne smertelindre/øge livskvaliteten og funktionsevnen, og venter svar på min ansøgning om dette.
Jeg forventer et nej.

Jeg er over 40 år

* Læ265 siger alt er prøvet og at jeg ikke kan arbejde.
* Smerteklinik siger alt er prøvet
* En praktik på 1 år siger 2-4 timer om ugen ved 50 %
(Jeg skal i ny praktik hvor jeg sidder ned)
* Jeg har funktionsevnebeskrivelse i eget hjem som er ca 6 mdr gammel
som ryger med i ansøgning om pension på det foreliggende

Sidst redigeret af Desmond007; 15-01-2020 kl. 01:48.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat