Se enkelt indlæg
Gammel 13-11-2017, 22:34   #19
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
du kan jo prøve at sende en §17 stk 2 ansøgning.

du aflevere blot et stykke papir på kommunen hvorpå du skriver " jeg ........søger hermed om førtidspension iflg. §17 stk 2" og så husker du at få en kvittering på at du har afleveret ansøgningen.

så vurderer kommunen på foreliggende grundlag, dvs den dokuementation der er i din sag, om du har ret til førtidspension. de må ved en sådan ansøgning ikke indhente yderligere papirer i din sag.

når de har vurderet om du har ret til førtidspension, kommer de med en skriftlig afgørelse, og er du ikke enig i denne , klager du.

et velment råd fra mig er, at du fra nu af parkere alle dine følelser uden for din sag, dvs glem alt om hvad du mener du har krav på, og al din vrede over kommunens langsommelige og fejlagtige sagsbehandling gennem år.........dette fordi det fra nu af er vigtigt du har fokus på en ting............

nemlig dokumentationen i din sag. du kommer ingen vegne hvis du lader dig styrer af dine følelser, tro mig jeg har prøvet det.

det er vigtigt du prøver at få overblik over hvad der ligger i din sag af dokumentation for din manglende arbejdsevne, dette gør du ved at søge agtindsigt, så kan du se om kommunen har alle relevante papirer, dvs dokumentation for arbejdsprøvninger, lægepapirer mv.

og er der papirer du mener kommunen mangler, så sørg for at de får dem, og få en kvittering på at du har afleveret dem.

det er en lang og besværlig proces at få bevilget førtidspension, og du har nu taget et godt og vigtigt skridt nemlig ved at søge råd her på k10 hvor vi er mange som har prøvet hele den kommunale trædemølle.

det lyder for mig som om at det der mangler i din sag, det er dokumentation for din manglende arbejdsevne, det er ikke nok at din læge skriver det.

vh og held og lykke
sortepigen
førtidspensionist, pr. 2013 grundet kroniske smerter
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat