Se enkelt indlæg
Gammel 16-06-2008, 12:56   #5
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lenedamdotdk Se meddelelser
Min sag er otte-ni år gammel, og jeg har forlængst givet op. Dengang, jeg stadig kæmpede, talte jeg med utallige socialrådgivere. Hende i Scleroseforeningen, hende i min fagforening, ham hos a-kassen, min svigerinde, min veninde, Hanne Reintoft, en privat praktiserende socialrådgiver, ja, jeg har endda haft en advokat til at se på sagen. Alle har uden undtagelse meldt pas. Så det er bestemt ikke altid, at scleroseforeningen hjælper.

Det sorte hul er ganske rigtigt kassetænkning - os, der ryger derned, koster ikke samfundet en eneste øre, mens vi fortsat betaler fuld pris i de sammenhænge, hvor førtidspensionister får rabat. Vi optræder heller ikke i nogen ubehagelige statistikker - faktisk eksisterer vi slet ikke i den henseende. Selv om jeg ingen indtægter har, betaler jeg endda skat: Eftersom jeg er medejer af et hus, skal jeg betale ejendomsværdiskat.

Alle, jeg har talt med gennem årene, tror ikke på, at det kan være rigtigt, at man kan blive syg og derefter blive smidt helt udenfor systemet. Men det kan man altså sagtens - vi er rigtig mange, der oplever det. Jeg vil bare gerne i kontakt med så mange andre som muligt

vh Lene Dam
Hej Lene

Du har fuldstændig ret der er ingen der tror på os når vi fortæller dem, hvordan samfundet behandler syge, jeg tror at hvis jeg var dig, så ville jeg nu efter så mange år få en ny specillægeerklæring og når det var gjordt, så ville jeg selv søge førtidspension efter §17, ved godt at man på et tidspunkt opgiver kampen, men når det er så mange år siden så ville jeg prøve igen, kommune skal ikke have lov til at behandle syge borger sådan, jeg har tænkt mig at søge efter §17 når de lukker min sygdagpenge, og jeg har lige pt fået en ny status fra egen læge, og skal så også til en speciellæge og det er for at der skal ligge så mange erklæringer i min sag inden jeg selv søger fp. Jeg vil ikke give op om jeg så skal have fat i tv og aviser eller om vi skal lave en demostration inde på christiansborg så er det sku det vi gør ( tror det er på tide at vi syge står sammen og viser ´Hr og Fru Danmark hvordan vores velfærdssamfunde ser ud eller mangel på.

Så hvis jeg kan gøre noget for dig så sig bare til

Vi må stå sammen

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat