Se enkelt indlæg
Gammel 23-07-2018, 21:17   #143
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://ekstrabladet.dk/nationen/article4011981.ece

Støtten til Bente Stenfalks sag om TERM-modellen og de kommunale lægekonsulenter vokser og vokser. Nu stiller hun to spørgsmål om ’Funktionelle lidelser’

Funktionelle lidelser. Sådan kan man ifølge den forhadte Term-model rubricere en lang række symptomer og lidelser, og med samme Term-model i baghovedet, kan praktiserende læger lære at håndtere ’besværlige’ patienter (citat fra modellen).

1. Lægen skal forsøge at blive patientens eneste læge og forsøge at forhindre, at patienten opsøger andre læger for en second opinion.

2. Lægen skal opføre sig stoisk overfor bivirkninger, hvilket betyder, at lægen skal overhøre, når patienten bliver dårlig af f.eks. psykofarmaka, og måske endda alligevel optrappe dosis.

3. Lægen skal benytte medicin, som kan spores i patientens blod, for at kunne kontrollere, at patienten tager medicinen.

4. Patientens familie forsøges overtalt til at holde med lægen imod patienten.

5. Lægen opfordres til l at opfatte nye symptomer som en følelsesmæssig reaktion – og skal ignorere nye symptomer.


Hilsen Peter
Tak og det vidste jeg desværre.
For ca 2 år siden havde jeg bestilt tid i eget lægehus og havde forinden skrevet hvorfor De havde på Bispebjerg opfordret mig til at få foretaget en priktest hos egen læge.
lægehuset gav mig en tid. Blev spurgt om jeg ville acceptere, at samtalen blev optaget. Jeg accepterede.
Efter kort tid, hvor ligegyldigt hvad jeg sagde, vendte han indsmigrende hovedet på skrå og gentog mange gange: Er du bekymret.
Ja for helved, det ville du også være hvis du havde det som mig og jeg tilføj, jeg ved godt du er på kursus i funktionelle lidelser. 0 respons.
Jeg skred. Herefter en besked, hvor han skrev at jeg ikke var særlig tilfreds med behandlingen, hvortil jeg svarede, at jeg absolut ingen tillid havde til ham. Skiftede læge til en anden.
Lægen havde skrevet at jeg var utilfreds og det kunne den nye læge ikke lide. At nye læge, så lider af svær stress gør det ikke lettere.
Troede naivt at jeg ville få fred med min folkepension, men nej.
Det er som at ro i en lille jolle, mens de store herrer sidder i en luksusliner.

Sidst redigeret af vasen; 23-07-2018 kl. 21:20.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat