Se enkelt indlæg
Gammel 14-07-2019, 16:32   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stina1 Se meddelelser
Jeg er klar til at søge på foreliggende grundlag da jeg føler at de forhaler det hele og at mine lidelser risikerer at blive forværret eller jeg får flere sygdomme.

Kommunen vil muligvis afvise det da de ikke har undersøgt det psykiske eller bestilt udredning endnu men jeg vil og kan ikke vente længere og så kan jeg jo klage til ansketyrelsen bagefter

Men hvad skriver man i en ansøgning på foreliggende grundlag?
Du skriver sådan set bare, at du ønsker at søge om førtidspension på det foreliggende grundlag.

Du kan evt. krydre den lidt ved at skrive, at du ønsker at søge om førtidspension på det foreliggende grundlag i henhold til pensionslovens §17 stk. 2.

"§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. dog stk. 2 og 3.

Stk. 2. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde forelægges sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag for kommunens rehabiliteringsteam, jf. dog stk. 4. Kommunalbestyrelsen træffer umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
"

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=194457
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat