Se enkelt indlæg
Gammel 14-12-2017, 10:18   #293
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Torsdag d 14 dec 2017.

Update onsdag d 13 dec 2017.

Efter mit møde i går på Lærkevej, kommer der en af dagene en afslørende lydoptagelse, hvor vi blev dybt overrasket, ja ligefrem chokeret over at sådan er sagsbehandlingspraksissen åbenbart nu nede på Jobcenter Lærkevej JKI - Center for Jobindsats....


******************************************
HVORFOR ?

Hvorfor handler jeg som jeg gør ?
Hvorfor offentliggør jeg navne og billeder på medarbejderne ?
Hvorfor står jeg frem offentligt ?

Mogens Rerup formulere her præcist hvorfor...:
----------------------------------------------------------------------
- Der er sket en mentalitetsændring. Vi var jo nogle gamle 68'ere, der mere var til for borgerne og klienternes skyld end for kommunens.

- Da jeg arbejdede, var vi forpligtigede til at hjælpe folk, der kom og klagede. Det var der opbakning til fra både ledelsen og politisk side. I dag får borgerne ikke hjælp til at klage. De bliver overladt til sig selv. Det er ikke i orden, den måde man behandler folk på

- Dem, der sidder på jobcentre og ydelseskontorer i dag, de er der for kommunens skyld, og deres vigtigste redskab er budgettet

"I følge Mogens Rerup vil han fortsætte med at kæmpe for, at de svageste borgere får den behandling, som de lovmæssigt har ret til."

"Et socialsystem, der har glemt, at det er til for borgeren"

"Vand ved siden af kommunen

Mogens Rerup forstår godt, at han har været grov, og at det ikke er rart at blive hængt ud på sociale medier. Men det er ifølge ham vand ved siden af kommunens behandling af de borgere, han er partsrepræsentant for.

- De siger, at jeg taler et skurvognssprog. Men jeg har jo ikke ødelagt deres liv. Jeg har ikke taget deres penge fra dem eller ladet deres sager køre uendeligt uden at gøre noget, siger Mogens Rerup."

- Der var en episode, hvor en borger, som jeg var partsrepræsentant for, sagde til den ansatte, at hun udøvede psykisk terror mod borgerne. 'Det lever jeg med', svarede medarbejderen, og så kunne jeg ikke lade være med at hvæse: 'Du har da heller aldrig haft for fem øre psykologisk indsigt',

"Ifølge Mogens Rerup (OG MIG) er tavshed nemlig en accept af den nuværende situation på Job- og Ydelsescentre landet over."

- Hvad gør man, hvis man har borgere, der føler, at de gang på gang mødes af ligegyldighed og psykisk vold? Hvis man ikke må hænge de værste ansatte og ledere ud, så kan de fortsætte for evigt, siger Mogens Rerup.

"Blandt andet har han påpeget fejl i 1.903 sager om såkaldte § 34 midler, hvor borgerne i alt modtog 4 millioner kroner. Han har også hjulpet Henriette Nissen med at få næsten en halv million kroner i efterbetalte sygedagpenge. "
----------------------------------------------------------------------
Kilder:
https://www.avisen.dk/Pages/Guests/A...ticleID=422196
https://www.avisen.dk/tidligere-chef...an_410798.aspx
----------------------------------------------------------------------
Fakta: systematisk ulovlig sagsbehandling samt massive brud på god forvaltningsskik og retssikkerhedsloven (er dokumenteret) så syge, svage og udsatte borgere fratages deres retssikkerhed og bliver fastholdt i kontanthjælpssystemet.

Og politikerne er stadig tavse (excl Ulf og Mogens)..
Dem der tier, samtykker...
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat