Se enkelt indlæg
Gammel 22-01-2013, 21:02   #1
Fyret2011
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Fyret2011 er ny på vejen
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse

Jeg har d.d. modtaget brev fra kommunen med udregning over hvor meget jeg vil få udbetalt pr. måned i ledighedsydelse 2013.

Der er åbenbart sket ændringer i måden de beregner/modregner egenpensioner i ledighedsydelsen.

Jeg modtager Tjenestemandspension (egenpension) fra mit tidligere job og den blev tidligere modregnet i min ledighedsydelse via en omregningsformel (209,xx kr.) til x antal timer som blev fratrukket ledighedsydelsen.

Fra 1. januar 2013 bliver der "kun" modregnet 30 % af pensionen i ledighedsydelsen. Er pensionen højere end 13.208 kr. om måneden, modregnes der med 55 % af beløbet der overstiger 13.208 kr.

Det betyder jeg vil få ca. 1200 kr. mere udbetalt pr. måned, selv om mit fradrag falder med 500 kr.

Det kan hjælpe med at betale alle de faste udgifter der er steget , ejendomsskat, el, vand, forsikringer, Stofa m.m., for ikke at nævne dagligvarer, og så falder ledighedsydelsen fra 91 % til 89 % af dagpengesatsen pr. 1. juli GRRRRR


I brevet var der også 8 sider MEGET småt skrevet lovtekst vedr. ledighedsydelse, så der er lidt at gå igang med at læse, opgav meget hurtigt, men det skal jo læses...
Fyret2011 er ikke logget ind   Besvar med citat