Se enkelt indlæg
Gammel 25-11-2012, 00:38   #46
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Holdningsændring

Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Det er jo sådan set ikke SB'ernes holdninger, der har ændret sig, men politikerne der dikterer det. Projektet er (i mine øjne) et "bro-projekt", der skal lukke hullet mellem det tidligere lovgrundlag og det nye lovgrundlag, der kommer til at gælde, når og hvis fleks- og førtidspensionesreformen vedtages. "Brug for alle" er nemlig dét, der venter med de nok så opreklamerede ressourceforløb...
Jeg ser det nu som om, at det er Sb der har ændret opfattelse af hvad man kan som person, når Sb uden skelen til tidligere afklaringsforløb, mener at lige netop den eller den person skal deltage i dette forløb.

Forløbet minder i sin nuværende form, så utrolig meget, om de forløb mange allerede HAR været igennem og jeg kan personligt ikke se, hvorfor personer der har været igennem årelange afklaringsforløb, skal slæbes igennem, møder med tværfaglige teams, som hvis man følger med i ledige stillingsopslag til netop dette projekt, kan se at der primært søges efter folk med psysiske kvalifikationer.

Jeg har menlig gravet lidt rundt på flere kommuners hjemmesider og læst referater fra møder i beskæftigelsesudvalget og set sammensætningen af personale i disse Teams og det er skrammende læsning.

På den baggrund kunne man frygte, at TERM- MODELLEN... skal finde anvendelse i dette projekt og at fysiske lidelser i bevæg apperatet, nu skal konverteres til Psysiske lidelser eller til at fastslå, at man slet ikke fejler noget.

Den reele hensigt med at opatarte disse projekter tager menlig afsæt i, at man som borger i matchgruppe 3, SKAL! ud på det ordinære arbejdsmarked eller tage sig en ny uddannelse. Der er dog visse sygdomstilstande, som er fritaget.

Men hvordan kan man, som med et trylleslag lige pludselig godt varetage dette, når man måske har været ude af arbejdsmarkedet i flere år pga. en vurdering fra SB side af ???

Hvad er det disse såkaldte teams kan nå af afklare på italt 22 møder, som SB ikke har formået af afklare over en periode på X - antal år ?

Som jeg ser det, så har langt de færreste opnået, en ændring i deres sygdomsforløb, siden listen blev udtrukket i April 2012 og jeg finder det ekstremt uacceptabelt, at SB personligt har underskrevet det udsendte brev, unden at have kastet et kritisk øje på, hvor relavent dette Projekt egentlig er for den enkelte.

Jeg ved godt det handler om støttekroner og ikke personer, men alm sund fornuft og selstændig tankegang og handlings dygtighed, burde være et minimunskrav, man kunne forvente af en SB.

Vh. maybeline2you.
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat