Se enkelt indlæg
Gammel 21-11-2010, 20:26   #1
J.A.F.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Lokation: Viborg kommune
Indlæg: 18
Styrke: 14
J.A.F. er ny på vejen
Hvad sker der med en midlertidig førtidspension?

Hallo
Jeg gik ned med en depression for en del år siden, og har været i en afklarings plads siden Aug. 2008 så var jeg til et opfølgningsmøde i sidste uge der fik jeg at vide de mente jeg skulle have en førtidspension, men min sagsbehandler mente vi skulle gå efter en midlertidig førtidspension i første omgang (Det synes min psykolog også) men beslutningen er 100% min, og min fornuft siger mig det er det klogeste, men mine følelser har ikke helt indstillet sig på ideen endnu men det ender nok med vi prøver at søge, men der er nogle ting jeg gerne vil vide for måske at blive lidt mere afklaret.

1: Hvis nu vi siger jeg har en midlertidig pension på eks 4år, hvad så når de 4 år er ved og være gået skal jeg så igennem en ny afklaring igen for at se om det forsat pension eller fleksjob - revalidering eller ordinær arbejde. eller hvordan vil det foregå til den tid (jeg ved godt loven kan laves om i mellemtiden men hvordan er det i dag)?

2: Økonomisk er der jo også en del der fylder, hvad så når tiden er ve og løbe ud bliver man på pension ind til der ligger et resultat eller ryger man på kontant hjælp (så man i de eks. 4år skal gå og tænke på ikke at have værdier så ikke kan komme på kontanthjælp) eller er det noget helt tredje??

3: Hvis man så finder ud af at når tiden er gået for den midlertidige førtidspension at der ikke er sket nogen udvikling i positiv retning så man skal have "fast" førtidspension skal man så igennem den samme stor mølle engang til eller er vejen nemmere for at få den tilkendt eller hvordan?
J.A.F. er ikke logget ind   Besvar med citat