Se enkelt indlæg
Gammel 13-07-2017, 09:37   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Come on...det kunne skrives ganske tydeligt hvis man ville...og gad..

Husk på...der er kæmpe forskel på hvordan folk læser det skrevne...og alle skal vel kunne være med på hvad der menes...eller...

Men fint at du...Job...kan læse det ...det skal bare vurderes bredere end dig...og det ville være en rigtig god skik hvis myndighederne gad skrive så ALLE kan læse det og forstå indholdet..
Kommunerne skriver ofte i et sprog som kan være svært at forstå, og jeg har selv set mange "underlige" formuleringer, men hvad angår nedenstående brev er jeg faktisk enig med job.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
"Borgerrådgiveren bad om at modtage en kopi af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens svar til dig.

Forvaltningens frist for svar til Borgerrådgiveren fremgår af vedtægt for Borgerrådgiveren § 15, som siger, at kommunens forvaltninger skal besvare Borgerrådgiverens henvendelser inden tre uger, medmindre Borgerrådgiveren fastsætter en længere frist. Hvis forvaltningen ikke kan nå at svare inden for den fastsatte frist, skal forvaltningen orientere Borgerrådgiveren om dette samt baggrunden herfor og oplyse, hvornår forvaltningen forventer at kunne svare.

Da Borgerrådgiveren har bedt om en kopi af svaret til dig, betyder det, at forvaltningen senest samtidig skal sende deres svar til dig.

Borgerrådgiveren har endnu ikke modtaget den nævnte kopi. Jeg har derfor i dag bedt af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen om at oplyse, hvornår de forventer at sende deres svar til dig."
Kunne ovenstående tekst have været skrevet i et lettere forståeligt sprog, uden at miste sin betydning?


Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Nu i dag skriver Tünde Maria Gilányi fra Borgerrådgiveren:

"Borgerrådgiveren kvitterer for modtagelsen af din e-mail af 9. juli 2017.
Borgerrådgiveren vil bede dig om at indsende Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens svar til dig, for at vurdere hvordan vi bedst kan hjælpe dig."
Som jeg læser dette, så skriver hun ikke, at du skal sende noget til dig selv, men at du skal indsende det svar, som du har modtaget fra Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen.
Og jeg vil gå ud fra, at hun mener du skal indsende det til borgerrådgiveren, som er den, der beder dig om, at sende det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat