Emner: Formue ved KH
Se enkelt indlæg
Gammel 06-07-2017, 12:59   #19
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153846

Ved ikke om den kan bruges i argumentationen i en klage.
Men den principafgørelse slår netop fast, at man ikke kan få hjælp til konfirmation efter §81 (enkeltydelse), fordi udgiften er forudsigelig, og man derfor skal spare op til det.
Der står også
"Der var endvidere lagt vægt på, at familien modtog børnefamilieydelse, og at udgifter, der vedrørte børnenes behov, i et vist omfang måtte anses for dækket af disse ydelser."

Med andre ord: den siger at man skal spare op til konfirmation. OG at det er rimeligt at børnefamilieydelser bruges til den udgift.

Hvilket jo netop er præcist det hun har gjort.

Jeg skrev også lige med Jan (på fb) og mit argument for at pengene ikke må ses som formue er, at formuereglen jo gælder ansøgers formue.

Aktivloven
"§ 33. Der foretages ikke fradrag i hjælpen for:

5) Børns indtægter og indtægter, der vedrører børn, bortset fra tilskud til pasning af egne børn efter § 86 i dagtilbudsloven. "

Hvis nu man har et barn, der har sin egen konto, og barnet på denne sparer op af løn fra sit fritidsjob. Så ville det jo være barnets formue, IKKE ansøgers.
På samme måde må opsparing af en ydelse der vedrører børn vel også være barnets formue, IKKE ansøgers.

Jeg er selvfølgelig ikke uddannet jurist, men lad os håbe at ankestyrelsen har samme tankegang
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat